آذربایجاناخبارایران

جلسات اخلاقی ویژه زائرین آذری زبان جمهوری آذربایجان در حرم رضوی برگزار می شود

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از برپایی جلسات اعتقادی و دینی برای زائران آذری‌زبان به منظور تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی به ویژه فرهنگ ائمه اطهار(ع) در حرم رضوی خبر داد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سیدمحمد جواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: به منظور تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی به ویژه فرهنگ ائمه اطهار(ع) جلسات اعتقادی و دینی برای زائران آذری‌زبان در حرم رضوی برگزار می‌شود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در این رابطه گفت: یکی از فرصت‌های بی بدیل اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، تبلیغ و اشاعه فرهنگ ائمه اطهار(ع) برای زائران و مراجعان مختلفی است که از کشورها و سرزمین‌هایی با فرهنگ‌های مختلف به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

وی بیان کرد: این مدیریت به منظور پاسخگویی به نیازهای معنوی و فکری زائران آذری، ترکی و روسی‌زبان در تمام ایام سال (در صورت حضور زائران و کاروان‌ها) برنامه‌هایی از قبیل اجرای مراسم سخنرانی و جلسات معارفی و بیان احکام در موضوعات مختلف مذهبی، اعتقادی، معرفتی، اجتماعی، خانواده، تاریخ اسلام و غیره در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر زائران این بارگاه معنوی را گروه‌ها و کاروان‌های مشرف شده از کشور جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهند، معمولا سخنرانی‌ها در بیشتر اوقات به زبان آذری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین تا شهریور سال جاری در مجموع ۱۴۳ مراسم سخنرانی در دو نوبت صبح و بعد ازظهر برگزار می‌شود که با استقبال خوب زائران همراه بوده است، افزود: در کنار اجرای مراسم سخنرانی، اساتید پاسخگو با حضور در رواق غدیر پاسخگوی مسائل شرعی، دینی و اعتقادی این گروه از زائران نیز هستند.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: بیشتر این زائران از کشورهای آذربایجان، ترکیه، روسیه، گرجستان، تاجیکستان، قزاقزستان، ترکمنستان، ارمنستان و اوکراین به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا