اخباراردبیل

تجمع تاسوعا و عاشورای اردبیل از شبکه‌های ملی و برون مرزی پخش می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: تجمع تاسوعا و عاشورای اردبیل از شبکه‌های ملی و برون مرزی پخش می‌شود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، عبدالله مددی عصر امروز در جلسه هماهنگی پخش عزاداری ماه محرم از صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای پخش زنده و مستقیم این تجمعات از طریق شبکه‌های مختلف انجام شده و سعی و تلاشمان بر این است تا رضایتمندی مخاطبان صدا و سیما را در پخش این برنامه‌ها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های این ایام یا به صورت زنده و یا ضبط شده در چندین نوبت از طریق شبکه سبلان پخش می‌شود که امسال تصمیم داریم عزاداری‌های شهرستان‌ها و عزاداری محلات شاخص اردبیل را ضبط و در ساعاتی مشخص پخش کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه سوگواری سیدالشهدا(ع) در اردبیل با مخاطبان بی‌شمار توانسته رضایتمندی بینندگان داخلی و حتی خارج از کشور را فراهم کند، گفت: قطعاً این عزاداری‌ها و حرکت راهپیمایی اربعین حسینی خار چشم دشمنان به ویژه آل‌سعود و گروه‌های تکفیری ضد انسانی است که به هر حربه‌ای متوسل شدند تا قداست راه، پیام و اندیشه امام حسین(ع) را به نحوی مخدوش کنند.

مددی افزود: تلاش جدی و فراگیری را انجام می‌دهیم تا در قالب این عزاداری‌ها عظمت مکتب ارزشی و الهی به خوبی نمایان شود و با توجه به دیرینگی اصالت و عظمت عزاداری در شهر اردبیل که به دارالارشاد و دارالامان معروف است، ما نیز در رسانه پرمخاطب استانی و ملی سعی می‌کنیم تا بخش‌ها و ابعادی از این عشق و علاقه مردم این دیار را به تصویر کشیده و از طریق صدا و سیما به مخاطبان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: ‌در ماه محرم پخش برنامه‌های مختلف از طریق صدا و سیما به صورت زنده و ضبط شده و در قالب برنامه‌های نمایشی و انیمیشن برای گروه‌های مختلف سنی و مخاطبان متعدد پیش‌بینی کردیم که امیدواریم با پخش آنها بتوانیم پیام راستین قیام امام حسین(ع) را منتقل کنیم.

مددی شالوده این پیام را احیای مکتب نبی مکرم اسلام(ص) و دور شدن از فضای انحراف و انحطاط اعلام کرد و ادامه داد: جهان بشریت امروز تشنه معارف قرآن و اهل بیت(ع) به ویژه دستاورد نهضت امام حسین(ع) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا