آذربایجاناخبارایران

بازتاب هشدار مقام معظم رهبری در رسانه های جمهوری آذربایجان

­رسانه های جمهوری آذربایجان با انعکاس خبر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « اگر از صدو نفت ایران ممانعت شود، هیچ کشوری در منطقه نخواهد توانست نفت صادر کند» ، به نقل از کارشناسان نوشتند در نتیجه تحریم ها ، صدور نفت ایران به دو سوم کاهش خواهد یافت و به ۷۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رسانه های باکو با نقل خبر خبرگزاری رسمی آذربایجان به نقل از سایت آیت الله خامنه ای و انتشار جملاتی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، همچنین افزودند آمریکا از کشورهای متحد و شرکت هایشان خواسته است تا روز چهارم نوامبر ، خرید نفت از ایران را متوقف کنند.
رسانه های باکو همچنین نوشتند هیاتی از آمریکا به کشورهای خاورمیانه ( غرب آسیا ) سفر و درباره تحریم های ایران گفتگو می کند، اما آمریکا در تحریم نفتی ایران ، برای برخی کشورها گذشت هایی را در نظر می گیرد.
این خبر در بسیاری از پایگاه های اینترنتی جمهوری آذربایجان به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج منتشر شده است.
همچنین خبرگزاری آپا و پایگاه اینترنتی « ریپورت» جمهوری آذربایجان روز یکشنبه سخنان دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توصیه به دونالد ترامپ برای “خودداری از بازی با دم شیر” منتشر کردند. خبرگزاری آپا نیز در سابقه خبر خود تاکید کرده است که آمریکا از متحدانش خواسته است تا روز چهارم نوامبر واردات نفت از ایران را متوقف کنند و در غیر این صورت به عنوان ناقض تحریم های ایران شناخته خواهند شد.
آپا افزوده است ایران نیز متقابلا تهدید کرده است که اگر جلوی صدور نفت ایران گرفته شود، این کشور نیز از انتقال نفت به بازار جهانی از طریق تنگه هرمز جلوگیری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا