آذربایجاناخبارایرانعمومی

انتقال پنجمین گروه مسافران ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور

پنجمین گروه از ایرانیانی که به جمهوری آذربایجان سفر کرده بودند و به دلیل مسدود بودن مرزها در رابطه با  مقابله با شیوع ویروس کرونا نتوانستند به ایران بازگردند، امروز ( سه شنبه) به کشورمان منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این گروه متشکل از ۱۳۰ نفر از  شهروندان کشورمان با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و هماهنگی مقامات دو کشور از طریق زمینی، باکو را به مقصد گذرگاه مرزی آستارا ترک کردند.

پیش از این ۵۳۴ نفر از شهروندان کشورمان در قالب چهار گروه در مدت ممنوعیت تردد بین مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل شدند.

گذرگاه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در قالب اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا از یازدهم اسفند ماه سال گذشته برای رفت و آمد مسافر بسته شد و حمل و نقل هوایی میان دو کشور نیز در این ارتباط بطور موقت متوقف گردید.

با وجود مسدود بودن مرز های بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تردد مسافران، حرکت کامیون‌های باری و ترانزیتی بین دو کشور از طریق گذرگاه های مرزی  همچون گذشته در جریان است.

این در حالی است که ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که محدودیت های ورود و خروج از مرزهای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورها فعلا تا ۲۶ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا