آذربایجاناخبار

انتقاد فعال حقوق بشر در جمهوری آذربایجان از اقدام سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان در قتل فعالان مخالف حاکمیت تحت پوشش مبارزه با تروریسم

اوکتای گلعلی اف، فعال حقوق بشر در جمهوری آذربایجان، از اقدام “د.ت.خ.”، سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان در قتل فعالان مخالف حاکمیت تحت پوشش مبارزه با تروریسم انتقاد کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، اوکتای گلعلی اف در صفحه فیسبوک خود نوشت : ” سرویس امنیت دولتی (د.ت.خ.) دو نفر دیگر به نام های رستم رضایف و فامیل اکبروف را به ضرب گلوله کشت. در گزارش این سازمان ، کشته شده ها به عنوان ” عضو گروه افراط گرای دینی” معرفی شده اند. به این ترتیب، شمار به اصطلاح ” تروریست های” کشته شده طی چند ماه اخیر به ۹ نفر رسید. پیش از این نیز با سناریوی مشابهی “آقا حسین سرخان “، عضو ” جنبش اتحاد مسلمانان” را کشتند و هنوز هم جسد او به خانواده اش تحویل داده نشده است. ”
این فعال حقوق بشر در جمهوری آذربایجان افزوده است : ” تصورش را می کنید؟ انسان را بدون اینکه گناه و تقصیرش به اثبات برسد، با نام ” تروریست” می کشند. حتی جسدش را برای دفن به خانواده اش نمی دهد. چه کسی مقصر و جنایتکار و تروریست بودن این افراد را به اثبات رسانده است؟ جالب است که پرسیده شود این افراد تاکنون در کجا و کدام اقدامات تروریستی را انجام داده اند؟ چه کسانی را کشته اند و کجا را ویران کرده اند؟ اگر واقعا هم آنها همانطور که “د.ت.خ.” می گوید تروریست هستند، برای خنثی کردن فعالیت آنها کدام تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شده است؟ اگر واقعا هم آنها تروریست هستند، چرا آنها را در دادگاه حاضر نمی کنند؟ از طرف دیگر، چرا تاکنون تصاویر قتل ۹ نفر ” تروریست” را به جامعه نشان نداده اند؟ بخصوص که قتل آنها همانطور که در گزارش رسمی آمده است، با عملیات از پیش طراحی شده، محقق شده است . ( علی القاعده باید از این عملیات تصویر گرفته شده باشد.) سوال هایی از این دست زیاد هستند و پاسخی نیز داده نمی شود. زیرا ، جمهوری آذربایجان با قانون و قواعد مدنی اداره نمی شود. هر سازمان نظامی می تواند هر شهروند (جمهوری) آذربایجان را در روز روشن به ضرب گلوله بکشد. می توانند نامش را هم تروریست بگذارند! آیا اینطور می توان دولت را اداره کرد؟ آیا می توان با مردم این گونه رفتار کرد؟ دستکم در سال ۱۹۳۷ ( در دوره حاکمیت استالین ) برای اعدام افرادی مثل میکائیل مشفق، آنها را بازجویی می کردند و آنها را با حکم دادگاه می کشتند. الان، حتی این کار را هم نمی کنند. ”
اوکتای گلعلی اف با انتقاد از سکوت احزاب سیاسی مخالف در جمهوری آذربایجان در مقابل عملیات های سرویس امنیت دولتی برای کشتن مخالفان و بخصوص کشتن ۹ نفر تحت عنوان “تروریست” در ماه های گذشته، افزوده است تا زمانی که این سکوت ادامه دارد، سرویس امنیت دولتی، هر شهروندی را بخواهد ، با نام ” تروریست ” خواهد کشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا