آذربایجاناخبارروسیهعمومی

انتقاد حکمت حاجی اف از سفير آذربایجان در روسيه

دستيار رئيس جمهور آذربايجان: سخنان بلبل اوغلو سفیر خود در روسیه را درباره انهدام بالگرد روسی در خاک ارمنستان نابجا خواند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاري اسپوتنیک، حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت باکو سخنان پولاد بلبل اوغلو سفیر خود در روسیه را درباره انهدام بالگرد روسی میل ۲۴ در خاک ارمنستان نابجا می‌داند.
این دیپلمات جمهوري آذربایجان در گفت و گو با خبرگزاری روسیا سگودنیا، گفته بود “در جنگ مانند جنگ هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. ”
خبرگزاری دولتی آذرتاج به نقل از حاجی اف اعلام کرد “اظهارنظر سفیر جمهوری آذربایجان در فدراسیون روسیه درباره این موضوع نابجا است. این نوع اتفاقات نمی‌تواند به روابط جمهوری آذربایجان و روسیه آسیب برساند.”
وی افزود که اظهارات بلبل اوغلو درباره اوضاع منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان بدون درک ماهیت مسئله قابل قبول نیست”.
حکمت حاجی اف در پایان گفت: “روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری آذربایجان در خارج از کشور و سایر مقامات باید از اظهارات خودسرانه که با موضع رسمی این کشور و سیاستی که الهام علی اف رئیس جمهور در پیش گرفته، خودداری کنند”.
پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان پولاد بلبل اوغلو، ابراز امیدواری کرد تضمین‌های رئیس جمهوری آذربایجان درباره تحقیقات درباره قضیه سقوط بالگرد روسی و مجازات مسببان این حادثه هرچه زودتر تحقق یابد. وزارت امور خارجه روسیه همچنین هشدار داد اگر از اصل “در جنگ مانند جنگ” پیروی می‌شد پاسخ مسکو “خرد کننده” می‌بود.
یادآور می‌شود یک فروند بالگرد میل -۲۴ روسیه نهم نوامبر در حریم هوایی ارمنستان و در خارج از منطقه جنگ سرنگون شد. دو خدمه این بالگرد کشته و یک نفر ​​زخمی شد.
باکو اعتراف کرد نیرو‌های آذربایجانی به طور تصادفی این بالگرد را سرنگون کردند و از روسیه عذرخواهی و برای پرداخت غرامت ابراز آمادگی کرد.
دادستانی کل جمهوری آذربایجان در این باره پرونده کیفری براساس ماده “سهل انگاری در خدمت” تشکیل داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا