آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

تداوم هتاکی و نفرت پراکنی ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان علیه ایران

در چارچوب دور جدید سیاست نفرت پراکنی باکو ضد ایران، روزنامه «ینی مساوات»، با انتشار هتاکی های «الچین میرزا بیگلو»، معاون حزب به اصطلاح جبهه خلق آذربایجان یکپارچه ضد ایران، کشورمان را به ادعای ارضی ضد جمهوری آذربایجان متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در چارچوب دور جدید سیاست نفرت پراکنی باکو ضد ایران، روزنامه «ینی مساوات» با انتشار مجدد بخش هایی از مطلب ضدایرانی خبرگزاری نیمه رسمی «آپا»، هتاکی هایی را نیز از زبان «الچین میرزا بیگلو»، مفسر سیاسی و معاون حزب به اصطلاح جبهه خلق آذربایجان یکپارچه ضد ایران منتشر و ایران را به ادعای ارضی ضد جمهوری آذربایجان متهم کرد.

میرزا بیگلو در گفتگو با ینی مساوات گفت: « آن که خود را “جمهوری اسلامی ایران” می‌نامد، اما در واقع سیاه زخمی در بطن جهان اسلام است، عصاره تفرقه افکنی، جدایی اندازی، ریاکاری، بی صفتی، پانفاریسم نئوفاشیستی در چارچوب مذهب گرایی و  رژیم ملاکراسی است که فقط بلای جان کشورهای مسلمان است و از زمان استقلال آذربایجان، بلایی برای  تمامیت ارضی، حق حاکمیت و حق زندگی آزاد و مستقلانه ما  شده است! علت این نیز وجود آذربایجانی در نزدیکی مرزهایش است که به کشوری معاصر و دموکرات و مدنی و در حال توسعه که بر روی پاهای خود ایستاده و به عضو شایسته و متنفّذ نظام مناسبات بین المللی تبدیل شده است! زیرا، صاحبان واقعی دولتی که ایران نامیده شده است، چهل میلیون ترک که حقوقشان به یغما رفته، آذربایجانی ها و قشقایی و ترک های خراسان و  خلج است که در مقابل چشمان آنها هم تبارانشان در جمهوری آذربایجان دولت خود را احیاء کرده اند و ایران نیز از تبدیل این دولت به قدرت تعیین کننده در منطقه ای بزرگ ناراحت و خشمگین است!! می اندیشند که روزی صاحبان اصلی ایران حقوق خود را خواهند گرفت و با ویران کردن ماهیت رژیم پان فارسیست فوق ملی گرا که در پوشش مذهب گرایی پنهان شده است، زندگی در جامعه ای آزاد و دموکرات را مطالبه خواهند کرد!! حسادت افراطی شان به ترکیه نیز ناشی از همین است!!»

الچین میزرابیگلو افزوده است: « رژیم مبتلا به پان فارسیسم ایران و ملی گرایان ارمنی، حاملان فکری یکسان هستند. خشم و ترس ناشی از عامل مذهبی نیز در مناسبات آنها با جمهوری آذربایجان تاثیر دارد. این کلام نیاکان که «خائن ترسوست»، در مورد رژیم موجود ایران و پس مانده های آن که با نام های مختلف، این حوالی را مسموم می کنند، مصداق دارد. مطمئن باشید که چنین رژیمی تا این حد جعلی، بی صداقت، غیرانسانی، ساخته شده از حیله گری بدوی شرقی که زمانی به سلسله های ترکی راه یافته و هزاران عمل کریه مرتکب شده و از خون و شیر حرام و فتنه گری زاده شده است، در تاریخ بشر وجود نداشته است. این ها با مسلمانی و نیز اثنی عشری و امامیه و دوازده امامی، که از مذاهب بزرگ اسلامی است و از طرف نادر شاه، سردار بزرگ ترک اصلاح شده و با جعفری گری و فلسفه اصلی دینمان همگرا شده است نیز هیچ ارتباطی ندارند. سیاست این رژیم ملّاکراسی، نتیجه قرمطی گری و بازغیه و تفرقه گرایی است…»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا