آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایران

امضای توافق‌نامه راه‌اندازی بارانداز ریلی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی مغان

استاندار اردبیل از تصویب و امضای سند همکاری دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای راه اندازی بارانداز ریلی در شهرستان پارس آباد مغان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،اکبر بهنام جو در حاشیه برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان اظهار کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که انجام شد، راه اندازی بارانداز ریلی منطقه مرزی مغان به صراحت در متن توافق‌نامه بین دو کشور امضا و تصویب شد.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته برای تحقق این امر مهم اقدامات زیربنایی و اساسی انجام شده بود، افزود: برای پیگیری این طرح، ۲ بار با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصادی وقت آذربایجان و معاون نخست وزیری فعلی این کشور دیدار و گفت‌وگو انجام شده و تفاهم‌نامه اولیه‌ای با برگزاری جلسات فشرده با مسؤول ریلی جمهوری آذربایجان نیز امضا شده بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در مذاکرات صورت گرفته این اجلاس، استانداری اردبیل به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن آذربایجان، طرفین برای راه اندازی مرکز لجستیک خط راه آهن در پارس آباد مغان استان اردبیل به توافق نهایی رسیدند که نقطه عطفی برای استان اردبیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اقدام در اقتصاد استان اردبیل تاثیر بسزایی خواهد داشت، گفت: تحول اساسی و بنیادی در سایه اتصال استان به خط ریلی جمهوری آذربایجان، روسیه و آسیای میانه برای پیشرفت اقتصادی استان یک رویکرد صادراتی و وارداتی مهم است.

بهنام جو بیان کرد: با راه انداری خط ریلی در شمال استان، محصولات کشاورزی منطقه صادر و مواد اولیه کارخانه‌های استان از این مسیر تامین می‌شود.

وی این حرکت را نقطه عطف اساسی و بنیادی برای اقتصاد استان بر شمرد و اذعان داشت: خوشبختانه کارهای تملک اراضی آغاز شده و کار طراحی و تهیه نقشه فاز یک و فاز دو لجستیک بار انداز ریلی به اتمام رسیده است.

استاندار اردبیل این اقدام را پیش زمینه سایر طرح های برون مرزی دانست و اظهار داشت: با پیگیری مجدانه باید این پروژه دنبال شود تا در سال آینده شاهد تحول عظیم در منطقه و افتتاح مراکز لجستیک ریلی باشیم.

وی ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: تشویق امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان، تلاش نماینده مردم پارس آباد مغان و رییس اتاق بازرگانی قابل تقدیر و تحسین است و باید همه در این مسیر برای همکاری و وحدت گام‌های اساسی برداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا