اخباراردبیلایران

امام جمعه اردبیل: روز اردبیل فرصت مناسبی برای مرور تاریخ کشور است

امام جمعه اردبیل گفت: روز اردبیل فرصت مناسبی برای مرور تاریخ کشورمان است و این روز متعلق به ملت ایران است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،   آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در دیدار با عوامل اجرایی بزرگداشت هفته اردبیل اظهار داشت:  روز اردبیل فرصت مناسبی برای مرور تاریخ کشورمان است و این روز متعلق به ملت ایران است که در این زمینه هیچ تبعیضی بین اردبیل با شهرهای کشور قائل نشده است و ثبت روز اردبیل در تقویم ملی مربوط به ایران و جهان اسلام است.

وی با اشاره به این که دشمنان سعی در تحریف تاریخ کشور ما دارند افزود: نباید به هیچ وجه به دشمنان اجازه دخالت و دست‌اندازی در تاریخ کشورمان را دهیم چرا که تاریخ و پیشینه هر کشوری معرفی‌گر آن کشور است و دشمنان نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند که ملت ایران تاریخ و پیشینه‌ای بسیار ارزشمند دارد در حالی که بسیاری از کشورها از فقر اطلاعات تاریخی رنج می برند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به نقش قابل توجه استان اردبیل در تاریخ ایران و جهان اسلام گفت: مورخان اظهارات بسیار قابل توجهی در این زمینه دارند که به همین دلیل باید نهایت سعی و تلاش ما بر این باشد که بتوانیم دنیا را با شخصیت‌های تاریخی و تمدن و پیشینه استان اردبیل آشنا کنیم.

عاملی تصریح کرد: این مسئله بسیار حائز اهمیت است که تاثیرگذاری حکومت صفویه در تبیین دین اسلام و اندیشه‌های اهل بیت(ع) تا چد اندازه توانسته خروجی داشته باشد که به همین منظور راه‌اندازی پژوهشکده‌ای با عنوان مرکز تحقیقاتی صفویه در استان توانسته بسیار موفق عمل کند.

وی اظهار کرد: با توجه به این که هجمه‌هایی از سوی دشمنان و وهابیت شبهاتی را در ارتباط با خاندان صفویه در دل و روح مردم ایجاد می‌کند که به همین منظور نیاز است مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های تاریخی بری رفع شبهات پاسخ‌گو باشند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا