آذربایجاناخباراردبیلعمومی

افزایش ۳۰ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت که در سال جاری میزان صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار مغان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی رحمتی روز یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۰۱ هزار و ۴۱۳ تن کالا توسط ۴هزار و ۵۸۱ دستگاه کامیون از این پایانه صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۸ هزار و ۲۳۶ تن حدود ۳۰ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: از این میزان ۹۱۷ هزار و ۵۷ تن کالا توسط ۴هزار و۱۷۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۹ هزار و ۶۵۶ تن کالا نیز توسط ۴۰۶ دستگاه کامیون اتباع خارجی از مرز خارج شده است.

به گفته وی، عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی بیله سوار مغان شامل کاشی، شیشه، نمک، قیر، انواع پروفیل وسیب زمینی می باشد.

رحمتی همچنین از واردات ۸ هزار و ۱۹۶ تن کالا توسط ۳۸۲ کامیون به کشور خبرداد و اضافه کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۶۵۲ تن کالا توسط ۳۲۴ دستگاه کامیون ایرانی و یک هزار و ۵۴۴ تن کالا نیز توسط ۵۸ دستگاه کامیون اتباع خارجی وارد پایانه مرزی بیله سوار شده است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل عمده کالاهای وارداتی را پنبه، شیرین بیان، انواع نخ و کارتن عنوان کرد و اظهار داشت: با تلاش نهاد های مستقر در پایانه مرزی بیله سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال رونق تولید باشیم.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا