آذربایجاناخبارقره باغ

جمیل حسنلی ضمن محکومیت شهادت دختر ۲ ساله آذری عنوان کرد؛افرادی که غرق در فساد مالی هستند امکان مقابله با دشمن برایشان مقدور نیست

جمیل حسنلی، با اعلام انزجار از حادثه حمله خمپاره ای ارمنستان به روستای آلخانلی شهرستان فضولی، بدترین مرحله جگ را نسل کشی زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع عنوان کرده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رئیس شورای ملی نخبگان سیاسی جمهوری آذربایجان با انتشار مطلبی در صفحه فیس بوک خود تحت عنوان «اگر ارتش قدرتمندی داریم چرا نتوانستیم جان زهرا را نجات دهیم؟»، رئیس جمهور و دیگر مقامات آذری را به خاطر سستی و بی توجهی به حل و فصل مناقشه قره باغ به باد انتقاد گرفته است.
وی ضمن بیان ابعاد این فاجعه خونین، کشته شدن کودک ۲ ساله آذری را شبیه قتل عام کودکان در فاجعه خوجالی دانسته و با مخاطب قرار دادن مردم این کشور، سوالاتی را مطرح کرده است.
«پس از گذشت ۲۵ سال چرا اراضی اشغال شده آذربایجان کماکان در اختیار دشمن متجاوز قرار گرفته؟ طی دوران ۱۴ ساله ریاست جمهوری چه اقداماتی در راستای بازپس گیری مناطق اشغالی در قره باغ انجام شده است؟ علی رغم بهره گیری از نیروهای مسلح قوی و تسلیحات قدرتمند نظامی چرا نتوانستیم جان این کودک بی گناه را نجات دهیم و انتقام خونش را بگیریم»؟
جمیل حسنلی در ادامه می افزاید: «دولت آذربایجان به جای تلاش جهت آزادسازی قره باغ و تامین زندگی قربانیان قره باغ، تامین کننده خواسته های مشروع و غیرمشروع یک عده محدود و منتسب به دولت بوده و میلیاردها دلار از بودجه دولتی را صرف امور تفریحی و سیاحتی کرده است. با وجود این مسائل آثار و نشانه های خون کودکانی چون زهرا در برنامه ها و سیاست های لذت آفرین خاندان و اطرافیان رئیس جمهور آذربایجان قابل مشاهده است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا