آذربایجاناخبار

اعتراضات نمایندگان جامعه مدنی و فعالان اجتماعی آذربایجان شدت می گیرد/ سفر نتانیاهو به باکو به معنای” قتل یک کودک ” است

همانگونه که رهبریت جمهوری جعلی قره باغ در سفر به کشورها به دلیل اشغالگری به رسمیت شناخته نشده سبب ناراحتی هایی برای مقامات می شود، ورود یک مقام از رژیم نامشروع اسرائیل نیز در تأثرات ما به همان شیوه و همان اندازه مفهوم می یابد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به کشور اسلامی چون آذربایجان، موج اعتراضات نمایندگان جامعه مدنی ، وکلا، الهیدان ها و فعال اجتماعی در این کشور شدت گرفته است.
ایلقار ابراهیم اوغلو فیلسوف و الهیدان آذربایجانی با بیان اعتراض خود در خصوص این رخداد، سفر نتانیاهو به باکو را چون ” قتل یک کودک ” بیان داشته است.
وی تصریح کرده است: ما این سفر را منفی ارزیابی می کنیم چرا که با شناختی که در سطح جهان از این ظالم صهیونیستی گسترده شده است این شخص لایق نفرین و لعنت خداوند است.
ابراهیم اوغلو با بیان این که عدم نتیجه خیر برای مردم و دولت آذربایجان امری بدیهی است، افزوده است: رژیم اسرائیل برای امت اسلامی همچون یک بلای بزرگ و مصیبتی واقعی است. همانگونه که رهبریت جمهوری جعلی قره باغ در سفر به کشورها به دلیل اشغالگری به رسمیت شناخته نشده سبب ناراحتی هایی برای مقامات می شود، ورود یک مقام از رژیم نامشروع اسرائیل نیز در تأثرات ما به همان شیوه و همان اندازه مفهوم می یابد.
روشن احمدلی رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ نیز در واکنش به این سفر شوم اذعان کرده است: سفر نخست وزیر رژیمی که 60 سال تمام سرزمین مادری فلسطینیان را مورد هجوم و اسارت قرار داده به آذربایجانی که بیش از 20 درصد از خاکش تحت اشغال است، غیرقابل قبول است.
وی تصریح کرده است: انجام چنین سفری به خاک ما مغایر با مواضع آذربایجان در دنیای اسلام است و بنا به شرایط مورد انتظار از این سفر، با توجه به دشمنی با بشرت و انسانیت از سوی این رژیم ، چیزی نیست که در آرزوی سفر ایشان به آذربایجان باشیم.
احمدلی با اشاره به چهره منحوس این فرد نه تنها در بین مسلمانان بلکه آشکار شدن شخصیت غیر انسانی، جنایتکار، نفرت برانگیز وی در بین مردم اروپا و امریکا ادامه داده است: نتانیاهو حتی در کشورهای غیر مسلمان و مسیحی نیز به عنوان یک قاتل شناخته شده است؛ از این رو سفر چنین قاتلی به آذربایجان باعث تأسف و یأس است.
ائل دنیز قلی اف رئیس انجمن روشنفکران و فرهیخته گان آذربایجان نیز در این خصوص اظهار کرده است: ما هیچ نیازی به سهم سیاسی با چشم بستن بر روی خون های ریخته شده انسانهای بی گناه نداریم!
وی در واکنش سخت به این سفر بیان می کند: فراموش کردن کشتار کودکان، جوانان و مردم بی گناه فلسطین توسط اسرائیل غاصب به هیچ عنوان ممکن نبوده و نخواهد بود. اگر قاتل برادر من به آذربایجان می آید منفی ارزیابی کردن این سفر برای هر مسلمانی لازم و وظیفه است چرا که هیچ سهم سیاسی و منفعت طلبی آنقدر ارزش انسانی ندارد که این سهم را بر خون هزاران بی گناه ترجیح دهیم.
قربان محمداف، فعال حقوق بشر در اعتراض به سفر نتانیاهو گفته است: ما موظفیم همیشه صدای اعتراضمان در خصوص سیاست های نا جوانمراده اسرائیل علیه مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم لذا انتظار داریم رئیس جمهور مواضع مردم آذربایجان در رابطه با این مسئله را به گوش نتانیاهو برساند. من معتقدم آذربایجان بعد از این دیدار اعتبار خود را بین کشورهای همسایه از دست خواهد داد.
علی نور از عالمان دینی آذربایجان با اعلام واکنش صریح به این سفر تأکید کرده است: بدون وابستگی به مسلمان بودن یا نبودن مردم جهان، خیر سفر یک مقام رژیم اشغالگری که از سوی تمامی ملت های عدالت دوست دنیا محکوم می شود، چه می تواند باشد؟
رئیس مسائل سیاسی اداره مسلمانان قفقاز ابراز داشته است: سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیمی که همیشه خود را سرور کشورها می پندارد هیچ خیری برای آذربایجان را وعده نمی دهد.
خاطر نشان می کنیم، پیش از این واکنشهای عمومی، اعتراضات و بیانیه هایی نیز در داخل آذربایجان از سوی اداره روحانیت این کشور و افراد فقید منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا