آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغویژه

اعلام حکومت نظامی در منطقه قره باغ اشغالی

در پی از سرگیری درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ «حکومت نظامی» اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از یورونیوز، در پی از سرگرفته شدن درگیری های شدید در قره‌باغ، جدایی طلبان این منطقه از اعلام حکومت نظامی برای مقابله با جمهوری آذربایجان خبر دادند.

رئیس خودخوانده مناطق اشغالی قره‌باغ روز یکشنبه اعلام کرد که در پاسخ به تهاجم گسترده نیروهای نظامی آذربایجان به این منطقه فرمان «حکومت نظامی» صادر کرده است.

آرائیک هارطونیان، رئیس حکومت خودخوانده مناطق اشغالی در جریان نشست فوق العاده پارلمان محلی که صبح روز یکشنبه تشکیل شد ضمن اعلام وضعیت «حکومت نظامی» در این منطقه تاکید کرد برای افراد بالای هجده سال فرمان آماده باش صادر شده است.

از سوی دیگر نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز با اعلام حکومت نظامی و آماده باش از ارامنه خواست که آماده دفاع از کشورشان باشند.

نیکول پاشینیان در پیامی که در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شد، خطاب به مردم کشورش تاکید کرد: «قاطعانه از کشور و ارتش خود حمایت کنیم… ما پیروز خواهیم شد. زنده باد ارتش با شکوه ارمنستان!»

این در حالیست که رئیس جمهوری آذربایجان با مشروع خواندن اقدام نظامیان کشورش در مناقشه قره‌باغ وعده پیروزی در میدان نبرد داد.

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان صبح روز یکشنبه پس از شروع مجدد درگیری ها در منطقه قره‌باغ طی یک نطق تلویزیونی وعده داد که ارتش این کشور در نبرد با نیروهای ارمنی و جدایی طلبان پیروز از میدان خارج خواهند شد.

علی‌اف در این خصوص تصریح کرد: «ارتش جمهوری آذربایجان امروز در سرزمین خود می جنگد و از تمامیت ارضی خود دفاع می کند.»

رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه تاکید کرد که کشورش «هدفی درست» را دنبال می کند و با وارد کردن «ضربات ویرانگر به دشمن» در نهایت پیروز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا