آذربایجاناخبارروسیهعمومی

امضای پنج سند همکاری میان باکو و مسکو

وزیران اقتصادی جمهوری آذربایجان و روسیه پنج سند همکاری اقتصادی در حوزه های اقتصادی، گردشگری و سرمایه گذاری امضا کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا،شاهین مصطفی یف در یک نشست خبری از امضای این اسناد در جریان برگزاری هفدهمین دوره انجمن روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: انجمن بین دوره ای روسیه و باکو در زمینه سرمایه گذاری مشترک، نوآوری و گردشگری با حضور ماکسیم ارشکی وزیر توسعه اقتصاد روسیه برگزار شد.
وی افزود: جمهوری آذربایجان در زمینه داروسازی و گردشگری با روسیه همکاری می کند، همچنین با این کشور ۵۰۰ میلیون دلار در پروژه های مشترک سرمایه گذاری کرده ایم.
مصطفی یف گفت: بیش از ۲۰۰ موافقتنامه میان دو کشور در حوزه اقتصادی امضا شده است. ۷۰ شرکت روسی در آذربایجان ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند. در عین حال، شرکت های آذربایجان یک میلیارد دلار در اقتصاد روسیه سرمایه گذاری کردند.
وزیر اقتصاد آذربایجان، تأکید کرد که کشور ما تعهد خود را برای کاهش تولید نفت به رسمیت می شناسد و کشور ما همچنان به اجرای توافق هایی که پس از آن انجام شد ادامه خواهد داد.
شاهین مصطفی یف وزیر توسعه اقتصادی آذربایجان در مورد مبادلات تجاری دو کشور به خبرنگاران گفت: گردش مالی تجارت جمهوری آذربایجان و روسیه در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۳) بیش از ۱۰ درصد افزایش داشت، در هشت ماهه اول امسال نیز این رقم هفت درصد افزایش نشان می دهد.
وی با اشاره به رشد حجم معاملات تجاری در بخش کشاورزی گفت: صادرات آذربایجان به روسیه در زمینه محصولات کشاورزی ۶۰ درصد افزایش یافته است.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان افزود: پس از اعمال تحریم علیه روسیه، ما صادرات کشاورزی خود را به این کشور افزایش دادیم.
مصطفی یف در ادامه افزود: مذاکرات در مورد گاز طبیعی میان آذربایجان و روسیه در حال انجام است و چنانچه هر دو طرف به تفاهم برسند، موافقنامه امضا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا