اخباراردبیل

گردهمایی شاعران حسینی دنیا در اردبیل

همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) اردبیل میزبان شاعران ترک‌زبان حسینی دنیاست تا در دارالارشاد اردبیل که شهره عشق به امام حسین و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) است ندای آزادگی و حریت به صدا درآید.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فارس،دبیر نخستین کنگره شاعران حسینی در اردبیل صبح امروز در نشست هماهنگی این برنامه در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از آوازه و شهرت عشق به خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل (ع) سرشار است تصمیم بر این شده تا اردبیل میزبان نخستین همایش جهانی شاعران ترک‌زبان حسینی باشد تا در این مهد ارادتمندان به حسینی گرد هم آیند.

سید ناصر اسحاقی با بیان اینکه در این کنگره عظیم شاعران، ادیبان و بلبلان خوش‌ الحان دربار حسینی گرد هم می‌آیند تا در موضوعات و مسائل مختلف جدیدترین آثار و ارزشمندترین سروده‌هایشان را ارائه کنند، گفت: رکن اصلی و حقیقت برگزاری این جشنواره اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است تا با همین محوریت بتوان برای اقشار مختلف مردم فرهنگ صیانت از سیره و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه این همایش قرار است همزمان با ماه محرم و صفر در آبان ماه سال جاری در شهر دارالارشاد و شهر حسینی اردبیل برگزار شود، افزود: محوریت این کنگره عظیم شاعران ترک زبان دنیا بزرگداشت فضیلت‌های پیامبر نور و رحمت نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت امام حسین و حضرت عباس (ع) در قالب‌ها و موضوعات متنوع است که با محوریت رسول رحمت و مهربانی‌ها روح بلند عشق در کالبد زمان و زیباترین واژه قاموس فروتنی ائمه اطهار (ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: علاقمندان تا 30 مهر ماه سال جاری فرصت دارند تا آثارشان را به دبیرخانه این کنگره اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ارسال کنند که محوریت آن فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است که با محوریت امام حسین و برادر باوفایش حضرت عباس (ع) برگزار خواهد شد.

اسحاقی بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند سه اثر خود را برای شرکت در کنگره ارائه کنند که آثار برتر در قالب کتاب چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که امیدواریم ره‌آورد این کنگره عظیم پدید آمدن آثاری شایسته و برتر و مطلوبی باشد تا همه بتوانند از معنویت آن بیش از هر زمان دیگر استفاده کنند.

وی گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای میزبانی شایسته این همایش اندیشیده شده و انتظار می‌رود در یک همکاری و همراهی مناسب از سوی دستگاه‌های مختلف روند مطلوبی را در برگزاری این کنگره عظیم جهانی شاهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا