آذربایجاناخبارعمومی

وزارت صنایع دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد باکو به ۱۰ کشور تجهیزات نظامی صادر می کند

وزارت صنایع دفاع جمهوری آذربایجان از تولید یک هزار و ۲۰۰ قلم محصول نظامی در واحدهای صنایع دفاعی این کشور خبر داد و اعلام کرد : بخشی از این محصولات نظامی به ۱۰ کشورجهان صادر می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزارت صنایع دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد محصولات صادراتی این کشور شامل مهمات نظامی ، سلاح های مدرن ، پهپادها ، تجهیزات نظامی و زرهی تولید شده در واحدهای وزارت صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان است.
در این گزارش بدون اشاره به آمار صادرات، آمده است: حجم صادرات تجهیزات نظامی واحدهای صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل دو برابر افزایش یافته است.
بخش دیگری از محصولات تولیدی صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان برای نیاز های ارتش این کشور به کار گرفته می شود.
بنا به این گزارش ، درسال جاری میلادی در واحدهای صنایع دفاعی فعالیت های تجربی و آزمایشی ۱۲۷ قلم تجهیزات نظامی جدید پیش بینی شده است.
وزارت صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است بر اساس این فعالیت های آزمایشی انواع تجهیزات نظامی جدید از جمله مسلسل تهاجمی خاص ، اسلحه خودکار کالیبرهای مختلف ، مسلسل سنگین ، لوله برای توپخانه ها ، خمپاره اندازهای خودکار ، دستگاه نوری برای سلاح های تک تیرانداز را تولید کند.
جمهوری آذربایجان در حال حاضر علاوه بر بکار گرفتن تجهیزات نظامی تولید داخلی ، برای افزایش قدرت دفاعی خود سلاح و تجهیزات نظامی مختلف از روسیه ، ترکیه ، اسرائیل – رژیم اشغالگر- پاکستان و چند کشور دیگر وارد می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا