آذربایجاناخبارعمومی

امضا توافقنامه نظامی میان جمهوری آذربایجان و چین

در جریان سفر ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به پکن و دیدار با ژنرال «وی فنگ» وزیردفاع چین ، توافقنامه کمک های نظامی میان دو کشور به امضا رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در دیدار وزیران دفاع دو کشور، چشم انداز همکاری جمهوری آذربایجان در حوزه های نظامی و نظامی فنی و آموزش نظامی با چین بررسی شد.
وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به همکاری موثر چین و جمهوری آذربایجان در حوزه نظامی ، بر وجود ظرفیت های بیشتر در این زمینه تاکید کرد.
وی فنگ گفت: با وجود دور بودن چین و جمهوری آذربایجان از نظر جغرافیایی، در طول تاریخ میان مردم دو کشور مناسبات دوستی وجود داشته و جاده بزرگ ابریشم در ایجاد این مناسبات نقش مهمی ایفا کرده است .
وی موضع کشورش درباره حل مناقشه قره باغ را تغییر ناپذیر عنوان کرد و گفت : چین همچنان از حل این مناقشه بر اساس موازین حقوق بین المللی و در قالب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می کند .
بنا به این گزاش ، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ، نیز با اشاره به روابط دیرینه جمهوری آذربایجان و چین آن را پایه گذار مناسبات فعلی دو کشور عنوان کرد.
به گفته حسن اف، توسعه همکاری های همه جانبه با چین یکی از اولویت های سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا