آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

امام جمعه تبریز: آن هایی که در جنگ اول قره باغ می‌گفتند جنگ آذری‌ها ربطی به ترک‌ها ندارد امروز چگونه خود را در کنار آذری‌ها نشان می‌دهند؟

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم: آن هایی که در جنگ دهه نود قره باغ می‌گفتند جنگ آذری‌ها ربطی به ترک‌ها ندارد امروز چگونه خود را در کنار آذری‌ها نشان می‌دهند؟

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه گفت: من نمی‌دانم که منظور برخی از مسئولان کشور‌های همسایه از خواندن شعر ایجاد اختلال در روابط گرم جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان است. آن هم در زمانی که وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ایران به سر می‌برد و توافق‌های بسیار خوبی در این سفر انجام گرفته و در مقطعی که روابط دو کشور به خصوص پس از فرمایشات رهبر انقلاب و مواضع مسئولان ایران اسلامی درباره آزادسازی اراضی اشغالی در حال طی کردن یک مسیر خوب و صحیح است.

وی ادامه داد: در همین زمان که چنین اظهارات و یا اشعاری بدین مضمون مطرح می‌شود معنای آن مشخص نیست. اما عرض می‌کنم که، چون ایران نباشد تن من مباد در این بوم و بر زنده یک تن مباد. این اظهارات نوعی بی احترامی به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است در حالیکه ایران به تمامیت ارضی همسایه‌های خود احترام قائل است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: شاید مذاکرات پنهانی ترکیه و اسرائیل برای عادی سازی روابط در این صحبت‌ها بی تاثیر نبوده است. ایران اولین کشوری بود که کودتای ترکیه را محکوم کرد.

امام جمعه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: آن هایی که در جنگ دهه نود قره باغ می‌گفتند جنگ آذری‌ها ربطی به ترک‌ها ندارد امروز چگونه خود را در کنار آذری‌ها نشان می‌دهند؟.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا