آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

استعفای رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ از عضویت در شورای ملی آذربایجان

 روشن احمدلی رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ با انتشار پیامی در فیس بوک استعفای خود از شورای ملی آذربایجان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از «راکورس تی وی»، روشن احمدلی در صفحه فیس بوک خود  چنین نوشت: «سلام دوستان عزیز. وقایع نامطلوب اخیر در مرکز هماهنگی شورای ملی و مسائل چالش برانگیزی که به طور گسترده در شبکه های اجتماعی مورد بحث قرار می گیرند و نگرش اقشار مختلف جامعه به این وقایع مرا عمیقا ناراحت کرده است.
من بسیار متاسفم و از همه شما عذرخواهی می کنم که به دلیل بیماری، نتوانستم به موقع پاسخگوی  سوالات دوستان در مورد وقایع اخیر باشم. وجود نظرات متفاوت در مورد موضوعات گوناگون، امری طبیعی و  نشانگر دموکراسی است. در عین حال، مردم آذربایجان دارای یک سری ارزش های ملی – اخلاقی و مذهبی غیر قابل تغییر هستند که هرگز نمی توان از آنها دست کشید یا آنها را بی ارزش جلوه داد. در طول سالهای حضور من در شورای ملی و با وجود اختلاف سلیقه ها، ما توانستیم هر کارممکن و گاه نا ممکن را برای محافظت از منافع مردم و دولت آذربایجان در چارچوب قانون انجام دهیم اما هنوز نیاموخته ایم یا نمی خواهیم بیاموزیم که به نظرات یکدیگر احترام بگذاریم.

با وجود تمام تلاشهایم در طول این سال ها برای حفظ وحدت  مطابق انتظارات مردم، ماندن در شورای ملی در شرایط فعلی را غیرممکن و بی فایده می دانم و با تأسف عمیق شورای ملی را ترک می کنم. اگرچه من شورای ملی را تنها گذاشتم، اما تلاش ما برای ایجاد یک کشور دموکراتیک و قانونی ادامه دارد و برای همگان آرزوی موفقیت دارم.

در پایان از همه طرفین دعوا درخواست می کنم  عقلانیت را به نمایش بگذارند.

سلام خدا بر کسانی که راهنمایی ها را قبول می کنند.»

شایان ذکر است پیش از این الدنیز قلی اف، رفیق منافلی و نامزد صفاروف نیز از شورای ملی استعفا داده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا