آذربایجان

ده نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان را بیشتر بشناسید

پس از جلسه کمیسیون مرکزی انتخابات آذربایجان لیست نهایی نامزد ها مشخص شد، در گزارش پیش رو به صورتی اجمالی این ده نامزد نهایی را معرفی و برنامه های تبلیغاتی آنها را مرور خواهیم کرد.

 آخرین جلسه بررسی کاندیداهای ریاست جمهوری آذربایجان در کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور برگزار شد و لیست نهایی ده نفره نامزد ها اعلام شد.

کاندیداتوری ائلقار محمد اف، رهبر محبوس حرکت رئال پذیرفته نشد؛ دلیل رد صلاحیت نهایی وی باطل بودن 4 هزار و 982 امضا از مجموع 41هزار و 247 امضای جمع آوری شده برای کاندیداتوری وی اعلام شد که بر اساس آن تعداد امضا های قابل قبول وی از تعداد 40 هزار عدد کمتر می باشد.

پس از اعلام رد صلاحیت رهبر حرکت رئال از توسط مظاهر پناه اف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات عاکف قربانلی سوالی را در مورد دلیل این تصمیم کمیسیون مرکزی انتخابات مطرح کرد که پس از شنیدن پاسخ غیر شفاف رئیس کمیسیون جلسه را ترک کرد.

مظاهر پناه اف در تصدیق این تصمیم کمیسیون مرکزی انتخابات گفت: ما هیچ اقدام غیر شفافی انجام نداده ایم؛ در امر شمارش امضا های ائلقار محمد اف تشکیلات های بین المللی نیز نظارت داشته اند ضمن این که نماینده ائلقار محمد اف نیز بر روند شمارش امضا ها نظارت داشته است.

لازم به ذکر است ائلقار محمد اف پس از حوادث 23 و 24 ژانویه اسماعیللی بازداشت شده است و چندی پیش دادگاه مدت حبس وی را تمدید کرد.

در اجلاس کمیسیون مرکزی انتخابات علی علی اف نامزد حزب توسعه و هموطن نیز رد صلاحیت شد؛ دلیل رد صلاحیت وی نیز کم بودن تعداد امضا های جمع آوری شده توسط وی اعلام شد. بنا به گفته های مظاهر پناه اف5 هزار و 571 عدد از مجموع 42 هزار و 634 امضای جمع آوری شده توسط وی با طل بوده اند(یعنی یا امضا کنندگان آن شرایط قانونی برای رأی دادن را نداشته اند و یا امضا ها تکراری بوده اند.)

در این جلسه کاندیداتوری سردار محمد اف(جلال اوغلو) تأیید شد تا تعداد  نامزد های نهایی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان به ده عدد برسد.

ده کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان عبارت اند از: سردار محمد اف(حزب دموکرات آذربایجان)، جمیل حسنلی(شورای ملی)، الیاس اسماعیل اف(حزب عدالت)، الهام علی اف(حزب ینی آذربایجان)، اقبال آقازاده(حزب امید)، زاهد اوروج(نامزد مستقل)، قدرت حسنقلی اف(حزب جبهه تمام خلق آذربایجان)، حافظ حاجی اف(حزب مساوات معاصر)، فرج قلی اف(حزب حرکت خیزش ملی) و آراز علی زاده( حزب سوسیال دموکرات)

تبلیغات نامزد های ریاست جمهوری از 16 سپتامبر آغاز خواهد شد.

جمیل حسنلی، نامزد شورای ملی

شعار تبلیغاتی اصلی جمیل حسنلی در انتخابات ریاست جمهوری “بس است!” خواهد بود.

حسن کریم اف، رئیس ستاد تبلیغاتی جمیل حسنلی اعلام کرد تبلیغات جمیل حسنلی از 16 سپتامبر با یک تجمع بزرگ آغاز خواهد؛ برنامه بعدی ستاد تبلیغاتی جمیل حسنلی سفر به مناطق مختلف جمهوری آذربایجان است.

بنا به گفته های وی پس از بازگشت جمیل حسنلی -که هم اکنون در لندن به سر می برد- چاپ اقلام تبلیغاتی مربوطه آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد تبلیغاتی جمیل حسنلی افزود: منظور از شعار “بس است!” که شعار اصلی ما خواهد بود خاتمه بخشیدن به رشوه، فساد و هرج و مرج است.

اقبال آقازاده، نامزد حزب امید

شعار تبلیغاتی اصلی اقبال آقازاده “تغییرات” خواهد بود.

اقبال آقازاده در مورد نحوه تبلیغات انتخاباتی اش گفته است از 16 سپتامبر اقلام تبلیغاتی اش  خانه به خانه پخش خواهند شد و پلاکادر های تبلیغاتی در سطح شهر های جمهوری آذربایجان نسب خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری تجمع تبلیغاتی در شهر های برده و آغستافا در تاریخ 21 سپتامبر خبر داده است.

اقبال آقازده در مورد تفسیر این شعار گفت: منظور ما از تغییرات، تغییر زندگی، وضعیت، مشکلات، رئیس جمهور و همه چیز است.

زاهد اوروج، نامزد مستقل

زاهد اوروج که مستقلا برای ریاست جمهوری کاندیدا شده گفته است بر روی تبلیغات تلویزیونی حساب باز کرده است.

وی تبلیغات خود را از تاریخ 17 سپتامبر و با سفر به مناطق مختلف آذربایجان آغاز خواهد کرد؛ او گفته شخصا به در خانه های رأی دهندگان خواهد رفت و با آنان هم کلام خواهد شد.

زاهد اوروج شعار های تبلیغاتی خود را روز 16 سپتامبر اعلتم خواهد کرد.

قدرت حسن قلی اف، نامزد حزب جبهه تمام خلق آذربایجان

قدرت حسن قلی اف می گوید: “هدف ما رسیدن چهارمین جمهوری پارلمانی است.”

او گفته بخش اعظم تبلیغات خود را در فضای مجازی انجام خواهد داد؛ استفاده از زمان تعیین شده برای تبلیغات از رادیو و تلویزیون نیز از برنامه های تبلیغاتی اصلی وی عنوان شده است.

ستاد انتخاباتی قدرت قلی اف، 16 سپتامبر برنامه و شعار های تبلیغاتی وی را اعلام خواهد کرد.

الیاس اسماعیل اف، نامزد حزب عدالت

الیاس اسماعیل اف از روز 16 سپتامبر با چند دیدار در پایتخت آذربایجان برنامه های تبلیغاتی خود را آغاز خواهد کرد.

ماییس گل علی اف، رئیس ستاد انتخاباتی الیاس اسماعیل اف گفته است، نامزد حزب عدالت که حزب اسلام نیز حمایت خود را از وی اعلام کرده است 21 سپتامبر با مردم لنکران دیدار خواهد کرد.

شعار انتخاباتی اسماعیل اف نیز 16 سپتامبر اعلام خواهد شد.

حافظ حاجی اف، نامزد حزب مساوات معاصر

شعار انتخاباتی حافظ حاجی اف “همراهی با فقرا” اعلام شده است.

فرج قلی اف، نامزد حزب خیزش ملی

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط ستاد انتخاباتی فرج قلی اف برنامه های زنده رادیو و تلویزیونی بخش اصلی تبلیغات انتخاباتی قلی اف را تشکیل داد؛ ضمن این که وی سفر به مناطق مختلف آذربایجان را نیز در دستور کار خود دارد.
شعار انتخاباتی فرج قلی اف “به نام خیزش ملی خواهیم آمد” است.

آراز علی زاده، نامزد حزب سوسیال دموکرات آذربایجان

شعار آراز علیزاده “مادر، معلم و جنگ جو سرمایه های کشور هستند.”

آراز علیزاده، نامزد حزب سوسیال دموکرات، در مورد نحوه تبلیغات خود گفت: اگر پلاکارد ها آماده شوند از روز 16 سپتامبر مردم می توانند انها را در سطح شهر ها ببینند.

الهام علی اف، نامزد حزب ینی آذربایجان

دبیر اجرایی حزب ینی آذربایجان در مورد نحوه تبلیغات انتخاباتی الهام علی اف گفت: ایشان بر خلاف سایر نامزد ها هیچ احتیاجی به تبلیغات ندارند؛ ولی دیگر نامزد ها باید خود را برای مردم معرفی کنند.

البته کارشناسان معتقد هستند رئیس جمهور کنونی آذربایجان با امکاناتی که در اختیار دارد تبلیغاتی بسیار وسیع تر از سایر نامزد ها انجام می دهد تبلیغاتی چون افزایش حقوق ها، دادن خانه رایگان به اهالی رسانه که در آستانه انتخابات انجام شدند.

سردار جلال اوغلو، نامزد حزب دموکرات

سردار محمداف(جلال اوغلو) که در آخرین لحظات کاندیداتوری اش از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات تأیید شد می گوید خانه به خانه به منازل رأی دهندگان خواهد رفت و با آنها دیدار خواهد کرد.

تبلیغات انتخاباتی زنده از رادیو و تلویزیون

روز 16 سپتامبر که قانونا فرصت تبلیغات نامزد های ریاست جمهوری آذربایجان نیز آغاز می شود؛ قرعه کشی زمان بندی برنامه های تبلیغاتی کاندیدا ها از رادیو و تلویزیون آذربایجان نیز انجام خواهد شد.

شرکت پخش برنامه های تلویزیون و رادیو اجتماعی آذربایجان  itv مسئولیت پخش برنامه های تبلیغاتی را بر عهده خواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان 9 اکتبر برگزار خواهد شد و کاندیدا ها تا 24 ساعت قبل از آغاز زمان رأی گیری می توانند به تبلیغات انتخاباتی خود ادامه دهند.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا