اخبارترکیه

رئیس پارلمان اروپا: ترکیه از یک خط قرمز دیگر عبور کرده است

رئیس پارلمان اروپا بازداشت‌ها علیه بسیاری از کارکنان و مسئولین روزنامه جمهوریت از طرف دولت ترکیه را عبور آنکارا از یک خط قرمز دیگر ارزیابی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از نشریه “فوکوس”، در حالت فوق العاده‌ای که در ترکیه حکمفرما است دولت این کشور بسیاری از رسانه های منتقد و مخالف دولت را تعطیل می کند. روز گذشته نیز این پاکسازی ها به روزنامه جمهوریت رسید.

دادستانی استانبول با عنوان تحقیقات در مورد اعضای گروه فتح الله گولن، علیه سیزده تن از مسئولین و نویسندگان روزنامه جمهوریت ترکیه، روزنامه مخالف حزب حاکم ترکیه به اتهام عضویت در گروه های تروریستی پ.ک.ک، فتح الله گولن و ارتکاب جرم از طرف گروه های مذکور، حکم بازداشت صادر کرد.

بدنبال صدور این حکم در چارچوب یک عملیات، مراد صابونجو سردبیر روزنامه جمهوریت و آیدین انگین نویسنده این روزنامه در استانبول و گورای اوز نویسنده و عضو هیأت مدیره بنیاد جمهوریت نیز در آنکارا دستگیر شدند.

این اقدام دولت ترکیه با انتقادهای شدید بین المللی روبرو بوده است.

“دونیا میاتوویچ”، نماینده مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در این باره گفت: موج گسترده اخیر دستگیری ها یک ضربه جدید علیه آزادی مطبوعات در ترکیه است.

“مارتین شولتز “، رئیس پارلمان اروپا نیز دستگیری ها علیه کارکنان روزنامه جمهوریت را عبور از یک خط قرمز دیگر از طرف ترکیه دانست.

“اشتفان زایبرت”، سخنگوی دولت آلمان نیز نگرانی خود را درباره اقدامات علیه مطبوعات و خبرنگاران در ترکیه ابراز کرد.

دولت ترکیه بعد از کودتای نافرجام اخیر در این کشور پاکسازی های گسترده ای را علیه مخالفان و منتقدان دولت به راه انداخته است که این گونه اقدامات با انتقادهای زیادی همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا