آذربایجاناخباراردبیلناردارانویژه

آیت الله عاملی: دولت جمهوری آذربایجان با تدبیر مناسب باید اجازه ندهد که اوضاع وخیم تر شود

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حوادث دیروز منطقه نارداران باکو گفت: دیروز در آذربایجان اتفاقی افتاده که باعث نگرانی ما شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: از آنجایی که که علما محل رجوع مردم هستند به همین جهت از دیروز مراجعه های زیادی از کشور آذربایجان و از آذری های ایران به ما شده و از این موضوع بشدت اظهار نگرانی کردند که امید می رود دولت آذربایجان با تدبیر خود اجازه ندهد که وضع وخیم تر شود.
براساس گزارش منابع خبری در درگیری پلیس جمهوری اذربایجان با مردم نارداران از توابع باکو شش نفر کشته و چند نفر زخمی شدند و پلیس در این درگیری چند نفر از جمله طالع باقر اف رییس جنبش اتحاد مسمانان این کشور را بازداشت کرد.
وزارت کشور جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: این عملیات با هدف دستگیری سرکردگان گروه موسوم به « اتحاد اسلامی » صورت گرفت و در آن چهار فرد افراطی و دو مامور پلیس کشته شدند.

آیت الله عاملی بیان کرد: سال 1357 که انقلاب شد شاید کسی باور نمی کرد که این انقلاب به حدی از شکوفایی و رشد و توسعه برسد که رئیس یک ابرقدرت افتخار کند که کشور ما را شریک استراتژیک خود انتخاب کند و رئیس جمهورش با ترک تشریفات دیپلماتیک، متواضعانه در محضر رهبر انقلاب حاضر و یک و نیم ساعت مشغول رایزنی در موضوع اوضاع دنیا باشد.

حضرت آیت الله عاملی این عزت را با ذلت دولت همسایه مقایسه کرد که با یک اشتباه، هم خود و هم ملتش را سرافکنده نمود و با هر تقلایی ذلتی دیگر برای کشور و ملت خودش درست می کند.
وی ادامه داد: عزت و ذلت ملت ها در گرو عملکرد حکومت هاست. ما از این موقعیت استثنایی برای کشور می فهمیم که راهی را که ملت با رهبری حضرت امام ره و مقام معظم رهبری طی کرده که همان راه مقاومت و پافشاری بر اصول است راهی درست بوده و عزت آینده ما نیز در ادامه همین سیاست است.
وی با اشاره به اینکه دولت روسیه اعلام کرده که از جهت تجاری و تأمین نیازهای خوراکی ایران و مراکش را جایگزین ترکیه خواهد کرد و از آن طرف پوتین در سفر خود به ایران خط اعتباری 5 میلیارد دلاری برای ایران باز کرد، گفت: این فرصت استثنایی امتحان بزرگی برای مسئولین اجرایی کشور است تا مقدار قابلیت خود را نشان دهند .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس، ایشان را نماینده ی الگو و جامع و طراز نظام جمهوری اسلامی دانست و از هموطنان خواست با چنین معیار فاخری برای حساس ترین مرکز تصمیم گیری کشور، نماینده انتخاب کنند.
وی افزود: اولین شرط در نماینده آرمانی این است که از سر وظیفه شرعی در انتخابات حاضر شود. در آن صورت هیچ وقت راه های غیرقانونی و غیر شرعی، هزینه های سنگین، رقابت های منفی، رفتن به سراغ دلال ها و … عملی نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا