آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیویژه

آیت الله سید حسن عاملی: اشتراکات فرهنگی و مذهبی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان توطئه های دشمنان را خنثی می کند

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در دیدار با سخنگوی وزارت خارجه گفت: اشتراکات فرهنگی و مذهبی  بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: یکی از ماموریت های اصلی وزارت امور خارجه حمایت از بخش خصوصی برای افزایش صادرات غیر نفتی است و با توجه به ظرفیت های بالای استان اردبیل تولید کنندگان و تجار استان در پیشانی صادرات به جمهوری آذربایجان و روسیه قرار دارند.
در این دیدار حضرت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برخی دشمنان از نزدیک شدن دولت و ملت ایران به آذربایجان هراس دارند و تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را نزد افکار عمومی آذربایجان بدبین کنند اما اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو ملت توطئه آنها را خنثی می کند.
آیت الله عاملی افزود؛ در کنار دیپلماسی رسمی کشور، ما نیز وظیفه داریم با دیپلماسی عمومی زمینه نزدیکی دو ملت را بیش از پیش فراهم کنیم.
وی گفت: تمایلات زیادی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که باید زمینه این سرمایه گذاری ها در کشور فراهم شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا