آذربایجاناخبارعمومی

ینی مساوات: از وبلاگ نویس صهیونیستی در زندان باکو بطور ویژه محافظت شده است

پایگاه اینترنتی روزنامه ینی مساوات آذربایجان نوشت؛از وبلاگ نویس صهیونیستی در زندان باکو بطور ویژه محافظت شده است و وی باید در این زمینه از مقامات رسمی جمهوری آذربایجان ممنون باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه «ینی مساوات» جمهوری آذربایجان در واکنش به اتهام های الکساندر لاپشین، وبلاگ نویس رژیم صهیونیستی به دولت جمهوری آذربایجان بخاطر شکنجه شدن در زندان این کشور ، به نقل از یک کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان نوشت : « ظاهرا لاپشین هنوز کاملا درک نکرده است که اگر در زندان  جمهوری آذربایجان  به همراه سایر زندانیان نگهداری می شد، چه چیزهای می توانست روی دهد. او باید از مقامات رسمی جمهوری آذربایجان ممنون باشد. اگر جای او در زندان جدا نبود، خودش هم نمی تواند تصور کند که چه بر سرش می آمد.»
ینی مساوات با اشاره به تصمیم الکساندر لاپشین، وبلاگ نویس یهودی شهروند اسراییل و روسیه مبنی بر مراجعه به دادگاه حقوق بشر اروپا علیه دولت جمهوری آذربایجان نوشت : « آیا شکایت لاپشین به دادگاه اروپایی رسیدگی خواهد شد؟ آیا  جمهوری  آذربایجان باید از هم اینک تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کند؟ »
الشن مصطفی اف، کارشناس سیاسی گفت: « لاپشین قبلا علت شکایاتش را با استناد به زندانی بودنش در زندان انفرادی به مدت هفت ماه توجیه می کرد. اما ، نه در زندان و در روند دادگاه جمهوری آذربایجان، حقوق او نقض نشده است. او باید در سازمان های بین المللی از جمهوری  آذربایجان تشکر کند. او باید از مقامات مربوطه  جمهوری آذربایجان ممنون باشد. زیرا، اگر در زندان تنها نبود، خودش هم نمی تواند تصور کند که چه بر سرش می آمد. در آن صورت، پاسخ دادن ( درباره سرنوشت احتمالی این وبلاگ نویس صهیونیست در زندان جمهوری آذربایجان  برای دولت  جمهوری  آذربایجان دشوار و مشکل ایجاد می شد. حکومت  جمهوری  آذربایجان نیز با در نظر گرفتن این مساله، برای حفظ سلامت او ، بهترین راه را برگزید. به همین علت، نباید نگران شکایت لاپشین به دادگاه اروپایی بود. این شکایت نتیجه ای نخواهد داشت.»
یگانه حاجی اوا، کارشناس سیاسی نیز گفت : « الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان با در نظر گرفتن درخواست الکساندر لاپشین و مادر پیر و مریضش ، او را عفو کرد. این فرد، آدم درستی نیست.  جمهوری  آذربایجان با حبس لاپشین، این پیام را به همه رساند که هر کس بطور غیرقانونی ( بدون مجوز دولت جمهوری آذربایجان) به قره باغ کوهستانی سفر کند، مجازات خواهد شد. فکر نمی کنم شکایت لاپشین به دادگاه اروپایی نتیجه ای بدهد.»
دادگاه جرایم سنگین باکو الکساندر لاپشین را بخاطر سفر به قره باغ کوهستانی به سه سال زندان محکوم کرده بود. الهام علی اف او را در یازدهم سپتامبر ۲۰۱۷ عفو کرد و او بلافاصله به اسراییل انتقال یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا