آذربایجاناخبارعمومی

نامزد آذربایجانی یونسکو:مدیرکل جدید باید یونسکو را از نظر مالی مستقل کند

پولاد بلبل اوغلو، سفیر جمهوری آذربایجان در روسیه که از طرف باکو نامزد مقام مدیرکلی یونسکو شده است، در گفتگو با روزنامه «دیلی استار» گفت : « پس از خودداری آمریکا از دادن اعانه به یونسکو، این سازمان با مشکلات مالی جدی مواجه شد. مدیرکل جدید باید یونسکو را از نظر مالی مستقل کند.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «ریپورت»، بلبل اوغلو گفت : « در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو، آثار فرهنگی غرب اکثریت دارند. مسئولان یونسکو باید بتوانند به خوبی از طرف تمامی ۱۹۵ کشور عضو، در این سازمان نمایندگی کنند. یونسکو از ضروری ترین و قدیمی ترین نهادهای سازمان ملل متحد است. امروز یونسکو بیشتر بخاطر فهرست میراث فرهنگی شناخته می شود، اما حیطه فعالیت آن خیلی گسترده تر از این بخش است.»
بلبل اوغلو افزود : « پس از اینکه آمریکا از دادن اعانه به یونسکو خودداری کرد، این سازمان با کمبود جدی مالی و پول مواجه شد. مدیرکل جدید یونسکو باید وابستگی این سازمان به اعضای بزرگ را کاهش دهد و آن را از نظر مالی بطور کل مستقل کند. به نظر من، لازم است از طریق همکاری استراتژیک با شرکت ها و جامعه مدنی ، شیوه های نوین کسب منابع مالی (برای یونسکو) اعمال شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا