ترکیه

نزول جايگاه تركيه از نظر آزادي خبرنگاران در جهان

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش جديد خود با كاهش جايگاه تركيه از نظر ميزان رعايت آزادي رسانه ها ، اين كشور را در جايگاه ۱۵۲ جهان قرار داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از پايگاه خبري حريت ، اين سازمان در گزارش خود پيرامون وضعيت رسانه ها و مطبوعات در تركيه از آن كشور به عنوان بزرگترين زندان روزنامه نگاران ياد كرد.
پيش تر جايگاه تركيه در فهرست گزارشگران بدون مرز در جايگاه ۱۴۸ قرار داشت.
سازمان گزارشگران بدون مرز در ادامه انتقادات خود در باره برخورد دولت تركيه با روزنامه نگاران اضافه كرد : هرگونه انتقادي از مسوولان و عملكرد دولت از سوي دستگاه امنيتي به بدترين شكل ممكن پاسخ داده مي شود.
سنديكاي روزنامه‌نگاران تركيه دو روز پيش در بيانيه‌اي اعلام كرد كه در جريان اعتراضات مردمي در استانبول ۲۲ نفر از كاركنان رسانه‌اي، اخراج و ۳۷ نفر ديگر مجبور به استعفا شدند.
در بيانيه سنديكاي روزنامه نگاران كه با حضور برخي خبرنگاران اخراجي در مركز اين سنديكا در استانبول قرائت شد ، آمده است: دليل اين اقدام دولت تركيه، مقاومت اين افراد در برابر سياست هاي سانسوري و خودداري آنان از ارائه اطلاعات نادرست و باب ميل دولت مي باشد.
معترضين دولت تركيه در استانبول طي يك ماه گذشته دست به تظاهرات هاي گسترده اي زدند كه دامنه آن ساير شهرهاي اين كشور را هم در برگرفت.
برخورد خشونت آميز پليس با تظاهركنندگان و استفاده از گاز اشك آور عليه معترضان با انتقادهاي جدي رو به رو شد.
در جريان اين تظاهراتها پنج تن كشته ، هزاران تن زخمي و صدها تن دستگير شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا