آذربایجاناخبارنارداران

تخریب حوزه علمیه امام زمان(عج) نارداران

دولت باکو در ادامه رویکردهای ضد اسلامی خود ، تخریب ساختمان حوزه علمیه «امام زمان (عج) » در نارداران در حومه باکو را آغاز کرده است .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از پایگاه اینترنتی «مائده» جمهوری آذربایجان، تخریب ساختمان حوزه علمیه «امام زمان (عج) » نارداران تحت نظارت نیروهای پلیس و به بهانه تعریض معبر آغاز شد.

بر اساس این گزارش تعدادی از ریش سفیدان ناردارانی معترض به تخریب این مدرسه دینی ، در مقابل ریاست جمهوری آذربایجان تجمع کردند.

ساکنان نارداران می گویند ساختمان این مرکز آموزش اسلامی به هیچ وجه مزاحمتی برای تعریض راه ایجاد نمی کند و تعریض راه، صرفا بهانه ای برای تخریب ساختمان حوزه علمیه امام زمان (عج) نارداران است.

ساکنان نارداران همچنین افزودند در حالی که راه های نیازمند تعریض در نارداران ، بدون مرمت باقی مانده اند ، تخریب ساختمان مدرسه دینی امام زمان (عج) نارداران آغاز شده است.

گفتنی است منطقه نارداران، در 26 نوامبر سال گذشته و در حالی که مجلس عزاداری حسینی در آستانه اربعین در منزل حاج ابوالفضل بنیادوف برقرار بود ، به هنگام اقامه نماز جماعت ظهر به امامت حجت الاسلام طالع باقرزاده ، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان ، مورد حمله نیروهای پلیس و امنیتی جمهوری آذربایجان قرار گرفت که در این حمله، پنج تن از نمازگزاران شهید و 14 تن از جمله حجت الاسلام طالع باقرزاده بازداشت و زندانی شدند.

منطقه نارداران که در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شرق باکو قرار دارد، به خاطر حرم امامزاده بی بی رحیمه، خواهر گرانقدر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) از شهرت مذهبی در جمهوری آذربایجان برخوردار است و از مهمترین مراکز تشیع در این کشور محسوب می شود.

دور اول سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان در حالی در سال ۲۰۱۰ و همزمان با اعتراض ها به ممنوعیت حجاب و بازداشت رئیس حزب اسلام و ده ها فعال اسلامی آغاز شده بود.
۸۵ درصد از جمعیت بیش از ۹ میلیونی جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا