آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

کاردار سفارت فرانسه در جمهوری آذربایجان احضار شد

به دنبال سفر کاندید ریاست جمهوری فرانسه به خانکندی، جمهوری آذربایجان، کاردار سفارت فرانسه در این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان در پی سفر «والری پکرز» نامزد ریاست جمهوری فرانسه به شهر «خانکندی»، اعتراض خود را به این کشور اعلام کرد و کاردار فرانسه در باکو را به وزارت خارجه احضار نمود.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد؛ کاردار فرانسه در این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرده و یادداشت اعتراضی را به وی داده است. در اطلاعیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «در پی سفر غیر قانونی “والری پکرز” نامزد ریاست جمهوری در فرانسه به شهر “خانکندی” جمهوری آذربایجان یادداشت اعتراضی خود را به فرانسه ابلاغ کرد و این اقدام انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه که با همراهی برخی سیاستمداران فرانسه انجام گرفت ناقض تمامیت ارضی و قوانین جمهوری آذربایجان است.»

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن انتقاد از این سفر یادآور شد، شهروندان فرانسوی به علت نقض الزامات و قوانین جمهوری آذربایجان مسئولیت حقوقی دارند و این اقدام، به روابط دو جانبه جمهوری آذربایجان و فرانسه و اعتبار فرانسه در منطقه و نقشی که می‌تواند در عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از پایان مناقشه ایفا کند، لطمه زد. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به طرف فرانسوی اعلام کرده است که، اسامی شهروندان فرانسوی که به شکل غیرقانونی به مناطق سرزمینی جمهوری آذربایجان سفر کرده‌ اند در فهرست افراد نامطلوب قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا