آذربایجاناخبارایرانعمومی

تقویت تدابیر امنیتی در اماکن عمومی جمهوری آذربایجان پس از عملیات تروریستی در تهران

پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» جمهوری آذربایجان خبر داد درپی حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران، سازمان های امنیتی جمهوری آذربایجان تدابیر امنیتی در اماکن عمومی و دولتی این کشور را تقویت کرده اند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات،نماینده مجلس جمهوری آذربایجان نوشت:« هیچ کشوری در مقابل خطر تروریسم بیمه نشده است. سازمان های امنیتی جمهوری آذربایجان از جمله نیروی مرزبانی، سرویس امنیت دولتی و وزارت کشور بطور جدی در زمینه های امنیتی فعالند. ایران ، همسایه جمهوری آذربایجان است و همکاری های نزدیکی داریم. اما فکر نمی کنم این قبیل حوادث در جمهوری آذربایجان تکرار شوند. سازمان های امنیتی و انتظامی جمهوری قادر به اجرای تدابیر امنیتی سریع و به موقع هستند. کسانی که خواهان ارتکاب چنین اعمال هستند، دستگیر و مقاومت کنندگان ، بی تاثیر می شوند. اوضاع سیاسی در جمهوری آذربایجان کاملا تحت کنترل است.»
واحد احمدوف درباره احتمال دخالت دولت های خارجی در حملات تروریستی به تهران گفت:اخیرا بیانیه هایی از طرف آمریکا علیه ایران صادر می شود. در منطقه جنگ جریان دارد. داعش و گروه های مشابه آن، در یک طرف این جنگ قرار دارند و از یک مرکز واحد اداره می شوند.
آرزو نقی اف، کارشناس مسایل امنیتی نیز گفت : حوادث ایران، ادامه حوادثی است که در کشورهای عربی روی داده است. اختلافات میان ایران و عربستان سعودی از قبل نیز وجود داشت. پس از حوادث قطر، این تحولات به ایران سرایت داده شدند. این تحولات، بیشتر شبیه حوادثی است که سفارش داده می شوند و از مرکزی خاص مدیریت می شوند. از این نظر، احتمال اینکه مجلس جمهوری آذربایجان نیز هدف گرفته شود، محتمل نیست. زیرا، جمهوری آذربایجان در زمینه های انرژی و مذهب و دین با هیچ کشوری مشکلی ندارند. اما، این ها به معنای آن نیست که جمهوری آذربایجان در مقابل تروریسم کاملا بیمه شده است. از این نظر، باید نیروهای امنیتی و انتظامی برای هر وضعیتی آماده باشند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا