آذربایجاناخبارایرانروسیه

رییس سازمان «طرح های بین المللی برای جامعه» رژیم صهیونیستی ، مشارکت جمهوری آذربایجان با ایران و روسیه در ساخت خط آهن شمال – جنوب را نشانه درست بودن راهبرد سیاست خارجی باکو ارزیابی کرد!!

رییس سازمان «طرح های بین المللی برای جامعه» رژیم صهیونیستی ، مشارکت جمهوری آذربایجان با ایران و روسیه در ساخت خط آهن شمال – جنوب را نشانه درست بودن راهبرد سیاست خارجی باکو ارزیابی کرد!!

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، آریه گوت، رییس سازمان «طرح های بین المللی برای جامعه» در مقاله ای در جروزالم پست تحت عنوان « راهبرد الهام علی اف، (جمهوری) آذربایجان را به مرکز حمل و نقل و تدارکات قاره ها تبدیل کرد» ، ابتکار عمل باکو در زمینه ساخت و تامین مالی خط آهن باکو – تفلیس – قارص و نیز مشارکت جمهوری آذربایجان با ایران و روسیه در ساخت خط آهن شمال – جنوب را نشانه درست بودن راهبرد سیاست خارجی جمهوری آذربایجان دانست.
آریه گوت در بخشی از این مقاله نوشت : « برخلاف ارمنستان که در گرداب ( مشکلات) افتاده است ، (جمهوری) آذربایجان در جهت ایران نیز مشارکت جدی دارد. مثلا، تهران مکان برگزاری دومین نشست روسای جمهوری روسیه ، (جمهوری) آذربایجان و ایران بود. در چارچوب این همکاری، به زودی پل ریلی ایران – (جمهوری) آذربایجان نیز احداث خواهد شد و این نیز، یک بار دیگر بر اهمیت خط آهن باکو – تفلیس – قارص تاکید خواهد کرد. »
رییس سازمان «طرح های بین المللی برای جامعه» اسراییل افزوده است : « این دهلیز ، اتصال خط آهن (جمهوری) آذربایجان و ایران و روسیه را به همدیگر درنظر گرفته است و در نتیجه آن ، ارتباط حمل و نقلی کشورهای بالتیک با هند از طریق اراضی ایران برقرار خواهد شد.»
رییس «سازمان طرح های بین المللی برای جامعه» اسراییل همچنین با تاکید بر اهمیت راهبردی خط آهن باکو – تفلیس – قارص در اتصال شرق و غرب به یکدیگر ، به نقل از الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان افزوده است : « خط آهن باکو – تفلیس – قارص کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیر برای اتصال اروپا و آسیاست. این خط آهن در مرحله نخست ، پنج میلیون تن و در مرحله بعدی نیز ۱۷ میلیون تن بار و بیشتر از آن را منتقل خواهد کرد. این راه به تامین ثبات و امنیت خدمت خواهد کرد. »
به نوشته آریه گوت ، با بهره برداری از خط آهن باکو – تفلیس – قارص، زمان انتقال بار از چین به اروپا، از ۴۰ تا ۴۵ روز به ۱۲ تا ۱۵ روز کاهش خواهد یافت .
رییس «سازمان طرح های بین المللی برای جامعه» اسراییل نوشت : « در این طرح بزرگ جهانی، (جمهوری) آذربایجان نقش مبتکر و طراح و موتور محرکه را ایفاء کرد و بخصوص ، اجرای این طرح را در اراضی گرجستان تامین مالی کرد و برای اجرای این طرح، ۷۷۵ میلیون دلار اعتبار اختصاص داد.»
آریه گوت افزوده است : « (جمهوری) آذربایجان هیچ گاه پنهان نکرده است که خط آهن باکو – تفلیس – قارص برای این کشور هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی اهمیت دارد و هدف آن تشدید انزوای ارمنستان است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا