آذربایجاناخبار

در پی هجمه به عزاداری های عاشورا توسط نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان ؛حاج ایلقار ابراهیم اوغلو جواب فاضل مصطفی را داد

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو امام جمعه اجماع دینی مسجد جامع ایچری شهر و رئیس مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی و وجدان(دوام)، موضع خود را نسبت به دیدگاههای فاضل غضنفر اوغلو مصطفی اف رهبر حزب سازندگی بزرگ و نماینده مجلس ملی آذربایجان بیان کرد.

به گزارمرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی ، مساوات.کام، جوابیه حاج ایلقار را که در صفحه شخصی فیس بوک خود منتشر کرده بود را به قرار زیر منعکس کرده است.

جناب فاضل غضنفر اوغلو، این قدر خشونت و تهاجم از کجاست؟

جناب فاضل غضنفر اوغلو! در سال 2003 در زندان بائیل در جوخه مرگ بودم، در روزنامه ینی مساوات، نوشته های شما با عنوان “حمایت از زندانیان” به چاپ می رسید، بعد از مدتی، تحول و دگرگونی خاصی در شما رخ داد، بعدها شما را اساساً با شاه اسماعیل صفوی و هجوم های بجا و بی جایتان به مکتب اهل بیت(ع) به یاد می آورم، امسال نیز طبق روال قبلی تان، با تعصّب بسیار بالایی، نگرش و رویکردتان نسبت به عاشورا را به نمایش گذاشتید. واکنش دادن به این را ضروری دیده و در فیس بوک این نوشته را قرار دادم.

در ادامه نوشته حاج ایلقار آمده است: « رویکرد مغرضانه و آمیخته با روح اُموی(بنی امیه) الشاد میری و فاضل غضنفراوغلو نسبت به عاشورا را شدیداً محکوم می کنم، و این را جلوه ای از تظاهر منفی نسبت به ارزشهای ملی- معنوی مان و همچنین رویکردی بر علیه وحدت و اُخوت اسلامی ارزیابی می کنم.»

غرض شما نسبت به عاشورا را را بیان کردیم، گفتیم که اینگونه تلاشها با روح اُموی آمیخته است و این را نیز محکوم کردیم، بی احترامی نسبت به ارزشهای معنوی مردم را که در طول قرنها دارای احترام بوده، را نیز مطرح و از رفتارهای ضد اُخوت و وحدت اسلامی انتقاد کردیم، به هیچ حاشیه ای نرفتیم، آن چیزی را که انتظار داشتیم، نوشتیم. نشان دادیم که موضعتان در این مسئله مغرضانه بود، بیان کردیم که این رویکرد، آمیخته با روح اُموی است،اگر –عاشورا- را قبول نمی کنید، حداقل به خاطر حفظ وحدت اسلامی، بایستی دقت بیشتری داشته باشید، در اصل این نوشته، اعلام موضعی از طرف ما، به هجوم های بی امانی است که سالیان متمادی و به ناحق بر علیه مذهب جعفری در کشور که اکثریت جامعه را تشکیل می دهد اعمال و اجرا   می شود.

جوابتان چی بود؟

–         عبارتهای به جا مانده از کمونیست ها: “جستجوی جاسوس” و “برچسب زنی”.

–         انکار گفته هایتان در مورد عاشورا.

–         مطرح کردن مباحثی که ربطی به موضوع نداشت و با این اقدام، نقض وحدت اسلامی.

–         نشان دادن ناراحتی خود از طرح مسئله” اُموی “

–         سرزنش به جهالت به ما

–         افتراء و تحقیر نسبت به شخصیت ما

موضع انتقادی ما پاسخ کوبنده و غیر اخلاقی از جانب شما دریافت کرد و طوی پاسخ دادید که انگار به دشمن خود پاسخ می دهید؟! آیا این است طرز برخورد دانشگاهی شما؟! آیا این است فرهنگ حل اختلاف؟! آیا این قالب حل بحث است؟!! 

لازم به ذکر است به تازگی آقایان مصطفی فاضل (نماینده مجلس ملی آذربایجان) و الشاد میری سردبیر نشریه «دعوت» و به اصطلاح کارشناس دینی آذربایجان هجمه ای به عزاداری های عاشورا و ماه محرم کرده و درصدد  زیر سئوال بردن و تخریب برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم کرده بودند که حاج ایلقار ابراهیم اوغلو به  یاوه گوئی های آنها جواب داده است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا