آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

آذربایجان حرف اول و آخر جنگ دوباره قره‌باغ را خواهد زد

سرهنگ رامالدانوف گفت: اگر رهبران ارمنستان بخواهد آینده خود را از فاجعه نجات دهد فقط یه راه پیش‌رو دارند، آنها باید مناطق اشغال شده قره‌باغ را تخلیه نموده و به آذربایجان تحویل دهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، اگر آتش جنگ دوباره در قره‌باغ شعله ور شود، کدام ارتش حرف اول و آخر را حواهد زد؟ از این منظر، نیروهای موشک و توپخانه ابزار اصلی برای تعیین دوره جنگ خواهند بود. در این میان نیروی توپخانه‌ای و موشکی کدام ارتش قوی‌تر خواهد بود؟ آذربایجان یا ارمنستان؟

آذربایجان و ارمنستان که در وضعیت جنگ به‌سر می‌برند، در سال های اخیر به طور فعال در حال ساخت تجهیزات و تجهیزات مختلف توپخان‌ای خود بودند. سیستم های توپخانه و موشک، که به عنصر ضروری جنگ های مدرن تبدیل شده اند، با تأثیر و تخریب نقاط استراتژیک، تجهیزات نظامی و نیروهای حیاتی مخالف، بدون ایجاد تلفات، متمایز می شوند.

متخصص نظامی، سرهنگ شاعر رومالدانوف،  در مورد این موضوع گفت: جنگ شامل استفاده از انواع مختلف سلاح، از جمله تجهیزات توپخانه است، و این اشتباه است که این سلاح ها را به طور جداگانه در نظر بگیریم. گفته می شود که توپخانه “خدای جنگ” است و این گفتار می‌توان با اهمیت و  قابلیت های توپخانه و سلاح های موشکی پی‌برد.

وی با بیان اینکه ارمنستان با سلاح‌های آشنایی چندانی ندارد، ادامه داد: “به عنوان یک حقیقت، روسیه سلاح‌های ۳۰-۴۰ سال گذشته را در اختیار ارمنی‌ها قرار داده است. چنانچه پس از آنکه سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد که ناوگان خود را با یک قرض ۲۰۰ میلیون دلاری برای ارمنستان جایگزین خواهد کرد. تحلیلگران نظر خود را اینگونه ابراز کردند، که پس از تجدید ناوگان اسلحه، سلاح های سابق روسیه به ارمنستان فرستاده می شود. ”

رامالدانوف اظهار کرد: طبق ارایه رسانه های ارمنی، تواپایی دارد ۷۰درصد از گرافیک سلاح‌های در اختیار خود را تولید کند و این بدان معناست که آناناز افزایش این درصد عاحز هستند. آنها برای افزایش این مقدار حتی از کمیته های خارج از کشور درخواست پول نموده‌اند.

به گفته وی، آذربایجان ۱۰ سال قبل و در سال های اخیر مجهز به اسلحه بود: “آذربایجان به رژه نظامی سراسر جهان اختصاص داده شده به ۱۰۰ سالگرد شکل گیری جمهوری، با اسلحه و سیستم های موشک مسلح است. رهبری این کشور بارها اعلام کرده است که ارمنستان به دلیل مدرنیته و قدرتش نمی تواند به آذربایجان برسد.

بنابر گفته‌های این کارشناس نظامی، آزربایجان تکنولوژی ۱۰سال اخیر در حوزه ساخت سلاح را در اختیار دارد و در رژه ۱۰۰سالگی جمهوری آذربایجان بخشی از آن را به نمایش گذاشت. رئیس جمهور آذربایجان بارها گفته است که ارمنستان هیچگاه نمی‌تواند در مورد مدرنیته نظامی و در اختیار داشتن تجهیزات نظامی مدرن با آذربایجان رقابت کند.

رامالدانوف در مورد تجهیزات نظامی فرسوده ارمنستان تاکید کرد: ارمنستان از هیچکدام از رژه‌ها و تمرین‌های خود فیلمی ارائه نمی‌کند، سیستم های آتش نشانی جاده ای کجا هستند؟ چرا آنها سطح مدرنیته خود آرشیوی ارائه نمی‌دهند؟ جدیدترین نوع سلاح‌های آنان مربوط به تکنولوژی ۷۰ سال گذشته است. هنوز بر سر اینکه موشک‌های «اسکندر» به نمایش گذاشته شده از سوی ارمنستان اختلاف نظر وجود دارد که این موشک‌ها ساخت ایروان هستند یا ساخت مسکو؟ رهبران ارمنی بقدری دروغ می‌بافند که با انکار خرید سلاح از روسبه، تمامی این سلاح‌های معاصر را ساخت خود معرفی می‌کنند.

این متخصص افزود که اگر رهبران ارمنستان بخواهد آینده خود را از فاجعه نجات دهد فقط یه راه پیش‌رو دارند، آنها باید مناطق اشغال شده را تخلیه نموده و به آذربایجان تحویل دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا