اخبارروسیه

تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا ادامه‌ می‌یابد

اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۴ همراه آمریکا مجموعه تحریم های گسترده ای را علیه روسیه در رابطه با اوضاع اوکراین به اجرا گذاشته است، این تمدیدها را یک دوره شش ماهه دیگر تمدید کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، براساس تصمیم اعلام شده روز پنجشنبه این اتحادیه، تمامی تحریم های سازمانی، مالی، اقتصادی و علیه افراد حقیقی و حقوقی که تاکنون در باره روسیه اجرا شده است، تا 17 مارس 2017 معتبر خواهد بود.
خبرگزاری روسیا سگودنیا در این زمینه نوشت که این تحریم ها 146 تبعه روسیه و همچنین شهروند اوکراین مقیم مناطق شرق این کشور تحت کنترل مخالفان را شامل می شود و تمامی دارایی ها و اموال آنها در خارج نیز مسدود شده است.
اوایل هفته گذشته نیز آمریکا فهرستی از مدیران و مقام های ارشد چند شرکت روسی به ویژه در منطقه کریمه را شامل تحریم ها اعلام کرد.
هشت تن از وزیران دولت محلی کریمه و همچنین گروهی از مقام های اداره امنیت و بازپرسی این شبه جزیره در فهرست جدید تحریم قرار گرفتند.
سال 2014 پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اوکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان شد، شبه جزیره کریمه به روسیه پیوست.
جدایی کریمه براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی در این شبه جزیره در کناره دریای سیاه، یکی از عوامل اصلی افزایش تنش در روابط روسیه با اکراین و غرب شده که وضع تحریم های اقتصادی و مالی ضد روسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا