اخبارایرانعمومیگرجستان

رییس گرجی گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان؛پارسال ۳۵۰ هزار گردشگر ایرانی به گرجستان سفر کردند

رییس گرجی گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: پارسال تعداد ۳۵۰ هزار گردشگر تبعه ایرانی وارد این کشور شده و از مکان های دیدنی گرجستان بازدید کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،‘شالوا کیکنا ولیدزه ‘ روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، بر لزوم توسعه روابط در حوزه گردشگری بین تهران – تفلیس تاکید کرد و افزود: ظرفیت های بسیار خوبی بین ۲ کشور در این حوزه وجود دارد و توسعه همکاری ها می تواند مناقع اقتصادی ایران و گرجستان را تامین کند.
وی با بیان اینکه روابط ایران و گرجستان طی سال های بسیار گسترش یافته است، اظهار کرد: طی چهار روز اخیر در سطوح مختلف با مقام های ایرانی ملاقات ها و مذاکرات خوبی داشتم، کمیسیون مشترک اقتصادی بین ۲ کشور نیز فعال است و در آینده نزدیک جلسه ای در تهران خواهیم داست.
ولیدزه، فعالیت پارلمانی ایران و گرجستان را بسیار خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد روابط دو طرف در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روز به روز توسعه یابد.
وی از تبریز به عنوان شهری بسیار زیبا یاد کرد که امکانات اقتصادی زیادی دارد و زمینه فعالیت تجاری و بارزگانی بین تجار دو طرف مهیا است.
ولیدزه با اشاره به ظرفیت های موجود در گرجستان و قراردادهای تجاری آن با کشورهای مختلف، گفت: گرجستان در زمینه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و چین روابط نزدیکی دارد و این فرصت بسیار خوبی برای ایرانی هاست تا از این امکان برای ورود به بازار اتحادیه اروپا و چین بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: در این زمینه تجار ایرانی می توانند در حمل و نقل و ترانزیت بین المللی نیز از ظرفیت های گرجستان بهره مند شوند.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با قدردانی از طرف مقابل خود و تلاش های رییس ایرانی برای بسط و توسعه همکاری های دوجانبه، اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی و اقتصادی مزیت های خوبی برای گسترش همکاری ها وجود دارد و ۲ طرف هر چه از این امکانات اطلاعات بیشتری داشته باشند تاثیر خوبی بر همکاری های دوجانبه خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه بین ایران و گرجستان روابط خوبی حاکم است، لغو روادید بین دو کشور را عاملی برای راحت تر شدن تردد مردم دو طرف دانست.
مجید خدابخش افزود: نمایندگان مردم گرجستان در مجلس این کشور زمانی به تبریز آمده اند که ما در حال برگزاری جشن تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی هستیم و بسیار علاقمندیم تا روابط در حوزه گردشگری ۲ طرف را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به صادرات ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری آذربایجان شرقی، گفت: این استان به لحاظ اقتصادی و تولیدات صنعتی از جمله استان های مهم ایران است که امیدواریم این روابط با گرجستان بیش از پیشس افزایش و گسترش یابد.
آذربایجان شرقی در شمال غرب کشورمان از طریق مرزهای مشترک با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان با جمهوری های قفقاز جنوبی از جمله گرجستان ارتباط و به بازار آنها دسترسی دارد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا