اخبارایرانروسیه

۵ سلاحی که ایران از روسیه می خواهد

ایران و روسیه سیاست های مشابه ای را در قبال مسائل منطقه ای در پیش گرفته اند و می توان گفت بعد قطع روابط نظامی میان تهران و واشنگتن در سال ۱۹۷۹ این مسکو است که تامین کننده بزرگ تسلیحاتی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ایران و روسیه سیاست های مشابه ای را در قبال مسائل منطقه ای در پیش گرفته اند و می توان گفت بعد قطع روابط نظامی میان تهران و واشنگتن در سال ۱۹۷۹ این مسکو است که تامین کننده بزرگ تسلیحاتی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

ایران ظرف ۱۸ ماه آینده سامانه های ضد موشکی S-300 روسی را تحویل خواهد گرفت ، این پنج فروند سامانه ضد موشکی بر اساس قراردادی که در سال ۲۰۰۷ میلادی میان تهران و مسکو امضا شده بود به این کشور تحویل داده خواهد شد که همسایگان جمهوری اسلامی از جمله ترکیه را بشدت عصبانی کرده است. از سوی دیگر دیکتاتوری علی اف هم به عنوان نماینده منطقه ای اسرائیل تلاش می کند اطلاعات دقیقی از این سامانه در اختیار تلاویو قرار دهد زیرا روسها چندان به پالس های منفی نتانیاهو توجهی نکرده اند .

اما S-300 تنها خواسته ایران از روسیه نیست. با رفع تحریم ها و تقویت همکاری های مشترک میان تهران و مسکو ایرانی ها علاقه مند به خرید جنگنده های سوخوی سی و پنج هستند. این جنگنده های می توانند جایگاه هوانیروز جمهوری اسلامی را که از جت های قدیمی استفاده می کند ارتقا بخشند. در همین حال موشک های خشکی به دریای” ۳ ام ۵۴ کلاب” که از سال ۲۰۱۲ در ارتش روسیه به خدمت گرفته شده اند نیز یکی از خواسته های تهران است.

نباید از نظر دور داشت که تانک های جنگی T-90  در لیست علاقه مندی های تهران برای خرید از روسیه است .از سوی دیگر در کالینگراد و در مرکز کشتی سازی یانتار روسها کشتی جنگی را به ایرانی ها معرفی کرده اند که نا آن ” ایوان گرن ” است . در حال حاضر دو کشتی در این در این کلاس در حال ساخت است که برخی منابع می گویند آنها برای تحویل به ایران آماده می شوند.

سامانه ضد موشک های بالستیک آلکساندر یا اسکندر هم از جمله علاقه مندی های تهران به شمار می رود که برخی از منابع از گفتگو در خصوص خرید این تسلیحات توسط تهران خبر می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا