اخباراردبیل

۲۵ اسفند آخرین مهلت ارسال آثار فراخوان نخستین کنگره بین المللی شاعران حسینی ترک زبان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نخستین کنگره بین المللی شاعران حسینی ترک زبان همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار و ۲۵ اسفند آخرین مهلت شرکت در فراخوان این کنگره است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  گفت: نخستین کنگره بین المللی شاعران حسینی ترک زبان در سال 95 در دو بخش رقابتی و میهمانان برای تمام سنین، مضامین، قالب ها و حوزه های شعری (سنتی، نیمایی، سپید و سرود) برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه این کنگره در سه بخش حضرت محمد مصفطی (صلی الله علیه و آله و سلم) رسول رحمت و مهربانی، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) روح نامیرای عشق در کالبد زمان، حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) زیباترین واژه قاموس فروتنی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این کنگره همزمان با اعیاد شعبانیه در اردیبهشت ماه سال 95 بر گزار خواهد شد.

 اسحاقی با بیان این مطلب که 25 اسفند ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره است، اظهار داشت: فضایل، مناقب، ولادت،‌رحلت، رسالت مودت و سیره حضرت رسول اکرم، حضرت ابا عبدالله الحسین و حضرت ابوالفضل العباس از  موضوعات این کنگره است.

 این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که اشاعه و ترویج فرهنگ ناب اهل بیت (علیهم السلام) از اهداف این کنگره است، خاطر نشان کرد: بزرگداشت پیامبر مهربانی ها و رسول رحمت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) گسترش و نشر فرهنگی حسینی و معارف غنی عاشورایی، ترویج شعائر ناب اسلامی و ایجاد فضای صمیمی سرشار از معنویت برای خادمان فرهنگ اهل بیت (علیهما السلام)، و تکریم، نکوداشت و گرامیداشت شاعران حسینی ترک زبان جهان و پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) از دیگر اهداف این کنگره است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان می تواند برای هر بخش حداکثر سه اثر ارسال کنند، ادامه داد: شاعران حسنیی مقیم در سایر کشورها می توانند آثار خود را به همراه تقاضای شرکت در کنگره را به رایزنی های فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل زندگی خود تحویل و یا به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

 وی با بیان این مطلب که از 5 نفر از منتخبین بخش تکریم مفاخر و پیشکسوتان و میهمانان خارجی با اعطای تندیس، ‌لوح تقدیر و هدایای تجلیل خواهد شد، افزود: این کنگره با مشارکت شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، معاونت فرهنگی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استانداری اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار می شود.

 اسحاقی با اعلام این مطلب که علاقمندان آثار خود را از طریق پست الکترونیکی shaeranehosini@gmail.com ارسال کنند، یادآور شد: به چهار نفر از پژوهش گران برتر این کنگره، نشان کنگره، لوح تقدیر و هدایای اهدا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا