آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

برگزاری دوره آشنایی با نسخه شناسی و اصول تصحیح متون خطی فارسی در استانبول

دوره آموزشی آشنایی با نسخه شناسی و اصول تصحیح متون خطی فارسی به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول در حال برگزاری است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول و با مشارکت دانشگاه مرمره استانبول و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دوره آموزشی آشنایی با نسخه شناسی و اصول تصحیح متون خطی فارسی (27 مهرماه) در مؤسسه مطالعات ترکی دانشگاه مرمره برگزار شد.

مباحثی چون نسخه‌پردازی و ساماندهی نسخه‌های اسلامی، شناخت انواع نسخه‌های خطی، عناصر و مشخصه‌های نسخه‌شناسی، اصالت نسخه خطی و شیوه‌های جعل و تزویر در آن که توسط حبیب‌الله عظیمی، مشاور رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دوره آموزش داده خواهد شد.

در این دوره 10 روزه، بیش از 60 تن از علاقه‌مندان و محققین دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی ترکیه در این دوره تخصصی ثبت‌نام کرده‌اند که برای مسئولین دانشگاه مرمره بی سابقه بوده است. این امر نشان از علاقه اساتید و دانشجویان به زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و تمدن اسلامی دارد.

در پایان این دوره آموزشی به کسانی که حدنصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، گواهی شرکت در دوره توسط دانشکاه مرمره و وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اهداء خواهد شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا