آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

ینی مساوات: آراییک هاروطونیان و تمامی کسانی که در خان کندی خودشان را ژنرال می نامند، باید حبس شوند

روزنامه “ینی مساوات” چاپ باکو که ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان محسوب می شود، خواستار عملیات در خان کندی، مرکز قره باغ کوهستانی و دستگیر آراییک هاروطونیان، رهبر ارامنه قره باغ با مشارکت نیروهای ترکیه و روسیه شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات در مقاله ای به قلم رئوف عارف اوغلو، سردبیر این روزنامه نوشت: « همه آن اراضی متعلق به جمهوری آذربایجان است و خلع سلاح نیروهای مسلح بیگانه در آنجا و توسعه حیطه عملیات ضدترور تا خان کندی حق ماست. آراییک هاروطونیان و تمامی کسانی که در خان کندی خودشان را ژنرال می نامند، باید حبس شوند و تمامی افراد مسلح خلع سلاح شوند. »
سردبیر ینی مساوات نوشت: « اطمینان دارم که به محض استقرار ارتش ترکیه در آغدام، با مشارکت نزدیک نیروهای صلح بان روسیه، عملیات های ضدترور و دستگیری ها را اجرا خواهیم کرد. »
رئوف عارف اوغلو با اشاره به وجود دیدگاه های مختلف درباره حضور نیروهای صلح بان روسیه در قره باغ افزوده است: « به روس ها نه افتخار کنیم و نه به آن ها فحش بدهیم. درباره نیروهای صلح بان روسیه نیز فقط به رییس جمهوری اعتماد کنیم. آمدن صلح بانان روسیه به منطقه، موضوع سیاست خارجی و دیپلماسی است. با توافق سه جانبه (توافق سه جانبه روسیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو در دهم نوامبر2020 برای ترک مخاصمه در قره باغ)، رسمیت یافتن تسلیم ارمنستان توسط پاشینیان و تایید تعلق قره باغ به جمهوری آذربایجان، به دست آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا