آذربایجاناخبارایران

گشایش نمایشگاه بین المللی ارتباطات باکو با حضور شرکت های ایرانی

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز گشایش نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فن آوری اطلاعات ” باکو تل” به همراه جواد جهانگیرزاده سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان و معاون وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری اذربایجان از این نمایشگاه و غرفه ایران بازدید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، واعظی در گفت و گو با خبرنگاران با ابراز رضایت از روابط تهران و باکو در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات، سفرهای متقابل مسوولان این عرصه اقتصادی مهم را برای گسترش روابط دوکشور موثر عنوان کرد. وی به سفر رامین قلی اف وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری آذربایجان به همراه یک هیات برای شرکت در نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فن آوری اطلاعات تهران اشاره کرد و گفت: برای عملیاتی شدن توافق ها، باید شرکت های فعال دو کشور شناخت بیشتر از یکدیگر داشته باشند .

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، برپایی نمایشگاههایی همچون باکو تل را از فرصت های مناسب برای معرفی توانمندی های در حوزه ارتباطات و فن آوری های اطلاعات میان شرکت ها عنوان کرد و گفت:بازدید کنندگان و نمایندگان شرکت ها کشورهای مختلف جهان می توانند در این رویداد با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران از نزدیک آشنا شوند.

التماس محمداف معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: همکاری دو کشور همچون سایر بخش ها در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز در سطح بالا قرار می گیرد.

این مقام آذری با یادآوری اینکه میان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری آذربایجان و ایران روابط خوبی برقرار است، توضیح داد: در مذاکرات دو طرف راهکارهای مطالعه و به کار گیری مشترک فن آوری های پیشرفته بررسی می شود .

محمداف حضور 10 شرکت مطرح ایرانی در نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فن آوری اطلاعات باکو را بیانگر سطح بالای روابط دو کشور عنوان کرد .

در نمایشگاه باکو تل حدود 80 شرکت از جمله 10 شرکت ایرانی حضور دارد. شرکت های ایرانی در نمایشگاه باکو توانایی های خود در بخش های سخت و نرم افزاری را در معرض نمایش قرار دادند. در نمایشگاه باکو تل علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، شرکت هایی از جمهوری آذربایجان ، فرانسه ، چین ، اوکراین ، کرواسی ، روسیه ، بلاروس ، آمریکا و چند کشور دیگر حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا