آذربایجاناخبارایرانعمومی

گزارش تکمیلی سفر رسمی فرمانده مرزبانی ایران به باكو

فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران كه به دعوت رسمي سرلشگر الچين قلي اف فرمانده مرزباني جمهوري آذربايجان به اين كشورسفر كرده است.

سردار ذوالفقاري در فرودگاه باكو مورد استقبال سرتيپ تقي افمعاون فرماندهي مرزباني جمهوري آذربايجان و محسن پاك آيين سفير جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.

سردار حسين ذوالفقاري فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران كه در باكو بسر مي برد، در ديدار با راميل اسوب اف وزير كشور جمهوري آذربايجان، بر تقويت همكاري‌هاي دو كشور در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرايم سازمان يافته و تروريسم تأكيد كرد. وي ضمن ارائه گزارشي از تجربيات مرزباني و پليس ايران در مقابله با جرائم سازمان يافته، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي تبادل تجربه و اطلاعات با جمهوري آذربايجان اعلام كرد. وزير كشور جمهوري آذربايجان نيز ضمن تقدير از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر در منطقه، از تبادل تجربيات و ارائه نقطه نظرات فيمابين استقبال كرد. وزير كشور جمهوري آذربايجان و فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران، در اين ديدار، بر لزوم انجام ديدارهاي منظم مقامات دو كشور و اهميت تداوم رايزني‌ها تاكيد كردند. وزير كشور جمهوري آذربايجان از وزير كشور جمهوري اسلامي ايران براي سفر به باكو دعوت كرد.

سردارحسين ذوالفقاري فرمانده مرزباني كشورمان همچنین در ديدار با شيخ الاسلام الله شكور پاشازادهرييس اداره مسلمانان قفقاز ، فعاليت هاي ايران در مقابله با قاچاق مواد مخدر را تشريح و تصريح كرد كه ايران سد محكمي در مقابل ورود قاچاق مواد مخدر به قفقاز و بخصوص جمهوري آذربايجان است.

به گزارش مرکز فرهنگی،  وي با ابراز خرسندي از وجود امنيت و آرامش در مرزهاي دو كشور گفت: مرزباني هاي ايران و جمهوري آذربايجان همكاري تنگاتنگي با يكديگر داشته و با تبادل نظر و ديدارهاي منظم در پاسداري از مرزهاي صلح و دوستي همكاري مي كنند.
سردار ذوالفقاري همچنين بر اراده مسئولين جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همه جانبه همكاري‌هاي برادرانه فيمابين تاكيد و از كوشش‌هاي شيخ‌الاسلام پاشازاده براي گسترش معارف ديني در اين كشور قدرداني كرد.
در اين ديدار، شيخ الاسلام الله شكور پاشازاده نيز روابط دو كشور را مبتني بر پايه‌هاي عميق دوستي و برادري و پيوندهاي مذهبي خواند و افزود: مردم جمهوري آذربايجان هيچ‌گاه حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران را در روزهاي سخت فراموش نخواهند كرد. وي با تشريح اقدامات صورت گرفته براي گسترش اسلام و تشيع در جمهوري آذربايجان گفت: پس از استقلال جمهوري آذربايجان فعاليت ها و اقدامات موثري براي گسترش معارف ديني در اين كشور صورت گرفته است.
شيخ الاسلام با تقدير از فعاليت هاي ايران در مقابله با سوداگران مرگ و ايجاد امنيت در مرزها تاكيد كرد: ايران و آ‌ذربايجان هميشه در كنار هم و پشتيبان يكديگر بوده و به فضل الهي در آينده هم چنين خواهد بود.
وي با ذكر خاطره اي از حيدر علي اف رييس جمهور فقيد آذربايجان ، گفت : ايشان هميشه تاكيد مي كردند كه جمهوري آذربايجان حتما بايد با جمهوري اسلامي ايران مناسبات خود را در بالاترين سطح حفظ كند و امروز همه ما در آذربايجان به دنبال اين هدف هستيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا