آذربایجاناخبار

قانون جدید در جمهوری آذربایجان؛ پزشکانی که طبابت بی‌کیفیت و بی‌جهت انجام دهند جریمه می‌شوند

طی ابلاغیه‌ای جدید، پزشکان آذربایجان با طولانی کردن ساختگی دوره درمان بیمارانشان ملزم به پرداخت جریمه خواهند بود.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بعد از تطبیق مقرراتی در خصوص واریز حق بیمه اجباری درمان برای هر تعداد بیمار به حساب پزشکان معالج، اخیرا سوء استفاده‌هایی در جامعه پزشکی جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد.
طی ابلاغیه‌ای جدید، پزشکان آذربایجان با طولانی کردن و ساختگی دوره درمان بیمارانشان بعد از بار دوم و سوم با عدم دریافت حق بیمه روبرو شده و یا ملزم به پرداخت جریمه خواهند بود. چراکه هر پزشکی طبق محدودیت مشخصی که برای معالجه‌ها از سوی ارگان مربوطه اعلام خواهد شد، در صورت گذر از این محدودیت‌ها باید جریمه مربوط به همان معاینات مضاعف را پرداخت کند.
همچنین، طی معاینات و معالجاتی که پزشکان برای بیمارانشان انجام خواهند داد، اگر بعد از بررسی‌های صورت گرفته نتیجه‌ای مبنی بر بی‌کیفیت بودن دوره درمان و داروهای تجویز شده نیز مورد تشخیص واقع شود، این جریمه‌ها به اجرا گذاشته خواهند شد.
قابل ذکر است، در کنار دریافت حقوق و مزایای استاندارد و قانونی پزشکان، حق بیمه مضاعف برای هر نفر بیشتر در بیماران آن پزشک در اذربایجان موجود است. لذا طی این طرح اگر معلوم شود پزشکی بی‌جهت تنها برای دریافت حق بیمه مضاعف بر حقوق ماهیانه، چندین بیمار را تحت درمان ساختگی قرار داده است طبق قانون با وی برخورد خواهد شد.
وقار قربان اف رئیس گروه بیمه اجباری پزشکی و درمان آذربایجان در این باره ابراز داشته است: هدف از این قانون جدید، مراجعه نکردن دوباره بیمار برای معاینه همان بیماری پیشین خود به پزشک می‌باشد.
گفتنی است، این محدودیت معاینات طی دفعات مشخصی برای 12 ماه سال در نظر گرفته می‌‌شود که هر گونه معالجه‌‌ی مضاعف از این حد با جریمه ای مخصوص مواجه خواهد بود. اولین هزینه جریمه در شروع این قانون، برای توموگرافی کامپیوتری مضاعف 10 منات و برای هر MRI نیز 20 منات در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا