آذربایجاناخبارایران

ابراز تاسف معاون حزب اسلام جمهوري آذربايجان از بسته شدن مرز با ايران

معاون حزب اسلام جمهوري اذربايجان، بسته شدن مرزهاي ايران با آن کشور را اقدامي غير منتظره خواند .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  عاکف حيدرلي ” معاون حزب اسلام جمهوري اذربايجان با اشاره به توسعه روابط تهران و باکو پس از استقلال جمهوري اذربايجان، گفت چنين اقدامي به مردم اين کشور لطمه وارد مي کند .
وي از بسته شدن مرزهاي ايران و جمهوري اذربايجان ابراز تاسف کرد و افزود حزب اسلام بسته شدن مرز دوکشور را پيگيري مي کند .
معاون حزب اسلام جمهوري اذربايجان همچنين از اظهارات تند برخي از نمايندگان پارلمان اين کشور از جمله ” قدرت حسن قلي اف “انتقاد کرد و گفت اين گونه اظهارات به روابط دو کشور اسيب وارد مي کند .
در پي اقدام غير متعارف مرزباني جمهوري اذربايجان در بستن مرز پلدشت – شاه تختي در منطقه نخجوان به بهانه تيراندازي مشکوک به راننده يک تراکتور در رود ارس و بي نتيجه بودن دو روز تلاش مرزباني ايران براي رفع اين مشکل، مرزهاي بيله سوار و جلفا نيز بعنوان يک اقدام بازدارنده از هفتم نوامبر تا اطلاع ثانوي از سوي ايران مسدود اعلام شد .
اين موضوع در رسانه هاي باکو انعکاس يافت و تردد مسافران پس از مذاکرات مسوولان مرزباني دوکشور در همان روزهاي نخست عادي شد اما اجازه عبور به کاميون ها داده نشد .
اما يک مقام اگاه در سفارت ايران در باکو گفت مشکل تردد کاميونها نيز حل شده است و رفت و آمد در همه پايانه هاي مرزي از امروز شنبه حالت عادي پيدا مي کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا