آذربایجاناخباراردبیلایران

کنفرانس مشترک آب ایران و آذربایجان برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر رودخانه‌‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کنفرانس مشترک آب بین کشور ایران و آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جبار وطن‌فدا پیش از ظهر امروز در شانزدهمین کنفرانس هیدرولیک در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کنفرانس مشترک آب بین کشور ایران و آذربایجان برگزار می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده تا بتوانیم با همکاری مشترک بین ایران و آذربایجان گام مهمی در مدیریت آب برداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ اجلاس سالانه مشترک کمیسیون آب بین ایران و آذربایجان برگزار شده است، افزود: این کنفرانس‌ها دستاوردهای خوبی برای منطقه داشته است که در صدد هستیم این کنفرانس‌ها را توسعه دهیم.

مدیرکل دفتر رودخانه‌‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو تصریح کرد: استان اردبیل نیز که با بحران آب روبه‌رو شده است رودخانه‌های مرزی از جمله ارس و بالهارود این استان مبنای کار قرار گرفته تا بتوانیم با مدیریت این رودخانه‌ها راهکار اساسی در مقابله با بحران آب ارائه دهیم.

وطن‌فدا گفت: هر چند در گذشته املاح سرازیر شده وارد رودخانه شده و به دلیل وجود کارخانه‌های معدن این امر به وقوع پیوسته که در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی برای مقابله با املاح سرازیر شده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در حال حاضر با بحران آب مواجه شده است، اظهار کرد:‌ انتظار می‌رود در تمامی استان‌های کشور برنامه‌ریزی منسجم و اساسی انجام شود تا بتوانیم راهکار اساسی برای مقابله با بحران آب داشته باشیم.

مدیرکل دفتر رودخانه‌‌های مرزی وزارت نیرو برگزاری شانزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران با هدف تعادل‌بخشی آبخوان دشت اردبیل را بسیار مهم دانست و بیان کرد:‌ دشت اردبیل یکی از دشت‌هایی است که با بحران آب روبه‌رو شده و باید مسئولان استان برای مقابله با بحران آب راهکارهای اساسی ارائه دهند تا بتوانیم دغدغه و نگرانی آیندگان در حوزه آب دشت اردبیل را برطرف کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا