آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

کنعانی: روابط نظامی و دفاعی ایران و روسیه علیه هیچ کشور ثالثی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روابط نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور بوده و علیه هیچ کشور ثالثی هم نیست

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: روابط ایران و روسیه مبتنی بر اراده سیاسی رهبران عالی دو کشور است و ایران و روسیه ظرفیت های زیادی دارند و همکاری های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، انرژی، حمل‌ونقل و در زمینه‌های بانکی و مالی در حال گسترش است و دو کشور ظرفیت‌های اقتصادی بسیار زیاد، مشترک و مکمل دارند.

وی ادامه داد: ما خوش بین هستیم که بتوانیم در چارچوبی که رهبران دو کشور تعریف کردند، رو به روز شاهد شکوفایی روابط ایران و روسیه باشیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: روابط نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور است و علیه هیچ کشور ثالثی هم نیست. جمهوری اسلامی ایران با نگاه به ضرورت استفاده از راهکار سیاسی از ابتدای آغاز این مناقشه هم با طرف اوکراین و هم با طرف روسیه تماس های خود را برقرار کرده است و تلاش کرد راهکاری را برای پایان دادن به منازعه از طریق سیاسی پیدا کند.

کنعانی افزود: کشورهایی که ده ها میلیارد دلار تسلیحات برای یک طرف جنگ صادر می کنند، اقدامشان کمک به پایان درگیری و حمایت از راهکار سیاسی نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا