آذربایجاناخبارعمومی

کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی آمریکا نیز خواهان آزادی محبوسین اسلامگرا در جمهوری آذربایجان شد

نماینده کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی آمریکا از جمهوری آذربایجان خواست زمینه آزادی اسلامگرایان را در این کشور فراهم سازد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از بخش آذری رادیو آمریکا، در تاریخ 13 آوریل، نماینده سازمان آزادی دینی آمریکا مجددا درخواست آزادی زندانیان اعتقادی را در شرایط  همه گیر شدن ویروس کرونا مطرح کرد.

وی گفت: «ما در شرایطی که ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان فراگیر شده از آزادی صدها محبوس استقبال می کنیم». ما از جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای درگیر این ویروس خواستاریم تا زمینه آزادی اسلامگراها را از زندان ها فراهم سازند.

کمیسیون بین المللی آزادی مذهبی ایالات متحده آمریکا موسوم به USCIRF، اخیراً جمهوری آذربایجان را به عنوان دومین کشوری که در آن بصورت برنامه ریزی شده و غیر قابل قبول، حقوق دینداران نقض می شود، طبقه بندی کرده بود.

لازم به ذکر است، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان سازمان های و نهادهای فعال در زمینه زندانیان سیاسی و حقوق بشر مجبور شده اند توصیه های خود برای آزادی زندانیان از جمله دینداران در جمهوری آذربایجان مطرح نمایند.

 بر اساس فرمانی که اوایل این ماه (آوریل) رئیس جمهور جمهوری آذربایجان صادر کرد 176 زندانی که در میان آنها تنها دو نفر از زندانیان سیاسی اسلامگرا وجود داشت از زندان آزاد شدند. براساس اعلام سازمان های غیر دولتی، در حال حاضر بیش از 130 زندانی سیاسی در جمهوری آذربایجان وجود دارد و بیش از نیمی از آنها را فعالان مذهبی تشکیل می دهند.

لازم به یادآوری است، اخیرا علی رغم گسترش شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان در کمال تعجب شاهد دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه ای و مذهبی از جمله ناطیق اثبات اف( روزنامه نگار)، نریمان عبداله(فعال رسانه)، حکمت آقایف( عضو جنبش اتحاد مسلمانان) و رضا صفرسوی (فعال سیاسی و مبارز جنگ قره باغ) بوده ایم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا