آذربایجاناخبارایرانعمومی

کمیته دولتی آمار باکو: فقط ۳/۱ درصد از واردات جمهوری آذربایجان، سهم ایران است

کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان گزارش داد فقط سه ممیز یک دهم درصد واردات این کشور را محصولات ایرانی تشکیل می دهد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان، این کشور طی ماه های ژانویه تا مه سال جاری ، به ۹۶ کشور جهان کالا صادر کرده و از ۱۵۹ کشور نیز کالا وارد کرده است.
طی این مدت، حجم تجارت خارجی جمهوری آذربایجان ، هشت میلیارد و ۸۸۲ ممیز یک میلیون دلار بوده است که شش میلیارد و ۶۲ ممیز دو میلیون دلار را صادرات و دو میلیارد و ۸۱۶ ممیز نه میلیون دلار را واردات تشکیل می دهد که در نتیجه، سه میلیارد و ۲۴۸ ممیز سه میلیون دلار تراز بازرگانی مثبت را نشان می دهد.
سهم اتحادیه اروپا از تجارت خارجی جمهوری آذربایجان، ۳۸ ممیز نه دهم درصد و سهم دولت های مشترک المنافع ( جمهوری های شوروی سابق) از آن ۱۳ درصد بوده است و ۴۸ ممیز یک دهم درصد تجارت خارجی جمهوری آذربایجان نیز با سایر کشورهای دنیا انجام شده است.
۲۱ ممیز دو دهم درصد صادرات جمهوری آذربایجان به ایتالیا، ۱۳ ممیز سه دهم درصد به ترکیه، ۴ ممیز هفت دهم درصد به پرتقال، چهار ممیز شش دهم درصد به گرجستان، چهار ممیز شش دهم درصد به کانادا، چهار ممیز پنج دهم درصد به روسیه، چهار ممیز چهار دهم درصد به آلمان، چهار ممیز دو دهم درصد به چین، چهار درصد به اسراییل، سه ممیز نه دهم درصد به هند، سه ممیز هشت دهم درصد به تایوان، سه ممیز هشت دهم درصد به چک انجام شده است و ۲۳ درصد باقی مانده صادرات جمهوری آذربایجان نیز به سایر کشورهای دنیا انجام شده است.
۱۹ ممیز سه دهم درصد واردات جمهوری آذربایجان از روسیه، ۱۶ ممیز هشت دهم درصد از ترکیه، ۹ ممیز هفت دهم درصد از چین، ۵ ممیز یک دهم درصد از آلمان، ۴ ممیز هشت دهم درصد از اوکراین، ۴ ممیز دو دهم درصد از آمریکا، چهار درصد از ایتالیا، ۳ ممیز چهار دهم درصد از انگلیس، ۳ ممیز یک دهم درصد از ایران، ۲ ممیز یک دهم درصد از قزاقستان، ۲ درصد از فرانسه و ۲۵ ممیز پنج دهم درصد نیز از سایر کشورها انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا