آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دولتمردان ارمنستان را به ایجاد موانع برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات حل مناقشه قره باغ متهم نمود

المار محمدیاراف: متاسفانه از سوی ارمنستان موانع متعددی برای به نتیجه نرسیدن گفتگوهای مشترک میان دو طرف صورت می گیرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا؛ المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایتالیایی خود در زمینه موانع حل مناقشه قره باغ گفت: پس از نشست سنت پترزبورگ میان مقامات دو کشور به نظر می رسید می توان به حل مناقشه قره باغ از راه گفتگو امیدوار بود.
وی افزود: این امید در ما نیز بوجود آمده بود که در مسیر درستی قرار گرفته ایم و این گفتگوهای می تواند به نتایج مثبت برسد. ولی متاسفانه طرف ارمنی برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن این نشست های گام های اساسی را بر نمی دارد.آنها می گویند؛ آمادگی آن ندارند تا در وضع موجود تغییراتی را صورت دهند.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: هم اکنون نیز برنامه ریزی می گردد تا دیدار آتی میان مقامات دو کشور در هامبورگ صورت گیرد.زیرا این خواسته ی روسای همزمان گروه مینسک است، طرف آذری آمادگی خود جهت حضور در نشست هامبورگ را اعلام نموده است. بنده درصدد داشتم تا سخنان امیدوارکننده را به زبان بیاورم اما متاسفانه مشاهده می شود طرف ارمنی راضی به برگزاری این نشست های برای حل مناقشه میان دو کشور نیست و در این زمینه دست به اقداماتی می زند تا روند برگزاری این نشست به تاخیر بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا