آذربایجاناخبارعمومی

کشته شدن سرکرده آذربایجانی گروهک تروریستی «احرار الشام» در سوریه

«روشن پاشایف» یکی از اعضای آذربایجانی گروهک تروریستی «احرار الشام» و یکی از اعضای سابق گروه «پارتیزان های قره باغ» در شهر ادلب سوریه کشته شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی موخالیفت .آذ،در گزارشی که سایت «تایم تورک» وابسته به تکفیری های ترکیه آن را منتشر کرده گفته شده؛ «روشن پاشایف» با نام مستعار «عمر» متولد شهر «ترتر» جمهوری آذربایجان در آغاز جنگ «قره باغ» به عنوان یکی از نیروهای فعال پلیس این کشور علیه ارامنه جنگیده است.
وی در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی با عضویت در ترکیب گروهک وهابیون افراطی جهت شرکت در جنگ عازم چچنستان شد. وی همچنین در سال ۲۰۰۳ به شکل داوطلبانه یک گروه شبه نظامی جهت اجرای عملیات پارتیزانی در مناطق اشغالی قره باغ علیه نظامیان ارمنستان تاسیس کرد. پس از گذشت چندین ماه «روشن پاشایف» به همراه دیگر اعضای گروه به جرم سازماندهی و ایجاد گروهک های مسلحانه از سوی ماموران امنیتی جمهوری آذربایجان بازداشت و به حبس محکوم شد.
«روشن پاشایف» پس از گذراندن دوران محکومیت خود در سال ۲۰۰۵ از زندان آزاد و ضمن عضویت در گروهک تروریستی «طالبان» برای شرکت در جنگ علیه نظامیان «ناتو» به افغانستان رفت. وی پس از چندین سال حضور در افغانستان با شروع درگیری های سوریه در سال ۲۰۱۱ عازم این کشور شد و در غالب یکی از اعضای فعال گروهک تروریستی «احرار الشام» مسئولیت آموزش نظامی عده ای از تروریست های این گروهک را برعهده گرفت.
در سال ۲۰۱۴ وی در درگیری های اطراف شهر «حماء» سوریه به شدت مجروح و مدت دو سال تحت مداوا قرار گرفت. «روشن پاشایف» به دلیل جراحت های سنگین همچنین شرایط خطرناک مناطق درگیری در سال ۲۰۱۶ مجددا زمین گیر و تحت مداوا قرار گرفت.
این عضو آذربایجانی گروهک تروریستی «احرار الشام» نهایتا در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷ به دلیل جراحت های سنگین و شرایط نامناسب جسمی، حین جراحی در یکی از بیمارستان های شهر «ادلب» کشته شد.
لازم به ذکر است که صدها تن از وهابیون افراطی جمهوری آذربایجان به منظور شرکت در درگیری های سوریه عازم این کشور شدند که از میان آنان عده ای کشته و برخی دیگر نیز به محض ورود به جمهوری آذربایجان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا