آذربایجاناخبار

: محسن صمداف نظر خود در خصوص نامه روشن فکران جمهوری آذربایجان برای درخواست آزادی وی را بیان کرد

گروهی از روشن فکران جمهوری آذربایجان در رابطه با درخواست آزادی حاج محسن صمداف رهبر زندانی حزب اسلام آذربایجان نامه نوشتند. صمداف نظر خود را در خصوص این نامه ابراز نموده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، به نوشته ی سایت اسلام آذری. آذ، رهبر حزب اسلام آذربایجان نظر خود را توسط خانواده اش برای انتشار در سایت رسمی حزب اسلام آذربایجان – اسلام سَسی – فرستاده است.

حاج محسن با اعلام این که نگرانی روشن فکران را درک کرده و ارج می نهد، گفته است، نیازی به نوشتن این نامه نبوده است. چرا که بارها اعلام کرده ام، به خاطر انتقاد از کاستی ها و نواقص جدّی و بی قانونی ها در حکومت آذربایجان، فساد و رشوه خواری موجود در کشور و مظاهر تحقیر و پایمال شدن ارزش های ملی – معنوی به ویژه، اقدامات ضداسلامی نظیر ممنوعیت حجاب و تخریب مساجد، به ناحق متهم شده و زندانی شده ام.

اما در خصوص انگیزه های این بازداشت که با توصیه ی سیاسی انجام گرفته است باید بگویم، همه ی اتهامات ساختگی هستند و تمامی این ها غیر از بازی های سیاسی، چیز دیگری نمی باشد. از این رو، نباید از حکومت آذربایجان درخواست عفو نمود بلکه بالعکس، باید کسانی که انسان ها را به ناحق از آزادی های خود محروم ساخته اند، مورد اتهام و مجازات قرار گیرند.

محسن صمداف در ادامه می گوید، این حرکت روشن فکران در آینده نتیجه ی معکوس خواهد داد و شرایط را برای بی قانونی های بیش تر و اِعمال جنایات سنگین علیه انسان های بی گناه فراهم می سازد.

حاج محسن صمداف رهبر حزب اسلام آذربایجان مردم آذربایجان، طبقه ی روشن فکر و قشر دین دار جامعه را به عدم درخواست خواهش های نابه جا بلکه درخواست های واقعی و از طریق مبارزه ی واقعی برای برپایی حقوق شهروندانی که به ناحق در کشور بازداشت شده اند از جمله، دین داران و محبوسین سیاسی فرامی خواند.

حزب اسلام آذربایجان با حمایت از این نظرات حاج محسن صمداف، بر خواست های همیشگی خود مصرّ است. حزب، عفو عالمان شناخته شده، روحانیون و دیگر انسان های دین دار آذربایجان را از حکومت این کشور التماس نمی کند بلکه بالعکس، کسانی را که این احکام سفارشی را صادر کرده اند و اجرا کنندگان آن ها را به عذرخواهی از افراد مذکور و طلب بخشش فرامی خواند و منتظر این اقدام است.

گفتنی است، گروهی از روشن فکران آذربایجان با ارسال نامه ای به الهام علیف رییس جمهور آذربایجان، خواستار آزادی رییس حزب اسلام شده بودند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا