آذربایجاناخبار

کتاب «جمهوری آذربایجان و میراث اهل بیت علیهم السلام» به چاپ رسید

با حمایت و کمک کمیته ی دولتی امور دینی آذربایجان، کتاب «آذربایجان و میراث اهل بیت علیهم السلام» منتشر شد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت بیرلیک، بنا به گزارش واحد مطبوعات کمیته ی دولتی امور دینی آذربایجان، این کتاب در انتشارات «علم و تحصیل» آذربایجان به چاپ رسیده است و مقدمه ی آن را الشاد اسکندراف رییس این کمیته نوشته است. کتاب مزبور با نظارت واصم محمدعلیف اسلام شناس و آکادمیسین آذربایجانی چاپ شده است.

در این اثر، مقالاتی در خصوص ارتباط و هم بستگی حیات اجتماعی و فرهنگی آذربایجان با میراث اهل بیت علیهم السلام چاپ شده است. در این مقالات که از طرف اسلام شناسان ارزش مند آذربایجان تألیف شده اند به موضوعاتی هم چون زیارت گاه های منسوب به خاندان اهل بیت علیه السلام در آذربایجان، نقش میراث اهل بیت علیهم السلام در ادبیات آذربایجان، نقش محبت اهل بیت علیهم السلام در سنت هم زیستی در کشور آذربایجان و شکل گیری محیط تحمل پذیری و تسامح بین ادیان گوناگون در این کشور، نقش مردم آذربایجان در پاسداری از میراث اهل بیت علیهم السلام و موضوعات ارزش مند دیگری پرداخته شده است.

هدف اصلی تألیف کتاب «آذربایجان و میراث اهل بیت علیهم السلام» که جزو نادرترین کتب نوشته شده در زمینه ی تحقیق و پژوهش در خصوص ارزش های ملی – معنوی آذربایجان می باشد، مشخص ساختن نقشی است که این میراث در شکل گیری هویت ملی آذربایجانی ها و حیات دینی، ادبی و اجتماعی آذربایجان ایفا نموده است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا